Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

Helgen lugn

Av Marie - 14 juli 2008 00:00

Denna helg har fortlöpt lugnt. I lördags rev Kenta ner det dåliga altanstaketet, nu när en container ändå är här. Gizmo tar ju sin tid och jag grejade lite inne.

I går kom grannen och putsa betena, hoppas att det ska börja växa lite ätbart nu. Vi har idag måndag slut på det lilla hö vi fick tag på och nu är den stora frågan, var f..n ska vi få tag på hö!? Det måste finnas hur många bonnar som helst runt om, men tyvärr står de ju inte i telefon katalogen direkt. Vi var hos grannen som är gräsänklingen under falsterbo och av han fick vi ett tips i alla fall. De skulle tänka på oss om de själva fick in hö, annars var vi välkomna att köpa hösilage, men hur ska mina tre kunna göra av med 450kg på några dagar!! (Uffe var rolig och sa att det var inga problem, RW grejar det själv)

Så, nu har vi lagt ut till alla vi känner som kan tänka sig veta någon och det är bara att avvakta under dagen. Händer det inget får vi köpa av dessa som har annons i typ Bengtsfors, det är ju långt men vad gör man inte. . .

Labbis är ju lite tunn och Juliette också. Jag ger ju de två luzern i krubba och så, men känner att de behöver ha stråna att bearbeta magen med.


I går kom det en fölunge till, en svart skönhet, tryckte S ut denna gång!! Ska mms blogga en bild. Tyvärr kom vi inte iväg i går då Kenta älskar laga stark mat som min sten mage tydligen inte klarade av!!


På återhörande


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards