Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Marie - 22 juli 2008 00:00

är detta år av jobb färdigt för semester. I nästa vecka börjar min och Kentas 3 veckor långa semester och gud vad den är efterlängtad!!

I går var en hysterisk dag på jobbet och när jag sen kommit hem, påminde Kenta mig om att hans mamma kommer som nu i kväll eller i morgon, SHIT, på med tvättmaskin och i gång med dammsugaren.


Gizmo fick avmaskning, först i mjölken (som då inte åts upp) och sen i munnen på spruta (som spottades ut). Jag tror nog att det ändå blev den mängd han skulle ha, jag doserade det minsta (1kg) och dit är det länge kvar för grabben att äta upp sig till. Kollade lite med veterinär ang. han otroliga matbegär, han är ju helt knäpp!! Kenta tyckte det var roligt när jag förklarade att han blir som en luftballong efter han ätit. Han blir mer som en tennis boll, både i storlek och studsande, han är en riktig tuffing och jag brukar säga att det är tur (nu vet jag varför) att han är så förbannat söt, annars hade han åkt ut med hövvet före!


I helgen har vi tagit det hyfsat lugnt, Sara kom förbi på väg till Arvika vilket var en skön känsla, få prata om sådant jag tycker är roligt att prata om, utan att Kenta behöver höra och bli trött. Hon har det jättebra och börjat måla!! Gå in på hennes hemsida och kolla! http://www.soultosoul.se/index.html


Sen på söndags eftermiddagen åkte vi hem till Peter och Emma och kolla hur dom bor. Jag får säga att det är ett riktigt guldställe!! Det var så lugn, harmonisk känsla och deras risen Tilda bidrar med mycket!!! Vilken go hund. Det gäller att inte bli avundsjuk, då det är jag som är djurkommunikatören, men det är Kenta alla djur älskar, men jag kan ju inte säga annat än att jag förstår dem. (dåå får jag däng när jag kommer hem).


Tills nästa gång. . . so long 


Ovido - Quiz & Flashcards