Alla inlägg under maj 2008

Av Marie - 29 maj 2008 00:00

Jag syndar och syndar och syndar. . .


Ok, fattade efter alla gråtattacker och hemska känslor att dessa tabletter var inget att käka. Kenta kom hem med blommor och försökte på alla sätt få mig att må bättre. Till slut ramlade dock en liten polett ner och vi var överens om att börja i någon ände. Tabletterna var nr 1. Efter tre dagar utan dessa mådde jag helt annorlunda. Ingen deprission och inga hemska tankar! Snacka om biverkningar. Hade detta varit jag utan Kenta och djuren, en gnutta mer dåligt självförtroende, så vet i f..n om Marie funnits i denna värld så mycket längre. Ni kan aldrig ana och än mindre förstå de hemska tankar som flög runt i min hjärna.

Ni fattar ju självklart att greja med hästar och andra djur INTE varit prio 1 hemma på att tag. Men nu jäklar, RW rids varje dag.

(Synd nr1: Rökt (skit också) )

(Synd nr 2: Redwind har i 2dgr haft SKOR) (Jag lägger mig ner på rygg, slå mig inte)

(Synd nr 3: Ingen vad jag vet!)


Hör och häpna, RW fick tvättad svans igår, vad har tagit åt mig egentligen. Får nog röka lite mer så det blir folk av en igen.



Ebba har varit hos farbror doktor igen, hon bröt sporren, IGEN, suck 1600:-


Av Marie - 15 maj 2008 00:00
VANESSA

I söndags var det körning till Kungälv med blåljusen på, efter att Annelie ringt och meddelat att Juliette precis fått en lillasyster till!

Vi kom dit och Fanny gnäggade, vi blev lite nervösa, eftersom fölen låg framför henne och hon stod och skuggade den lilla så gott hon kunde. Men ingen svansviftning eller något på hela den tiden vi var på väg fram. Då gnäggade Fanny en gång till och automatiskt kom det ett ljud från fölisen, upp kliver det upp ett litet rådjurskid, liten ljusbrun tjeja med stjärn. På ostadiga ben tar hon sig fram. Fanny var glad att se mig och stolt över att få visa upp den lilla. Mycket pussar och kramar och tafsande blev det!

 Jag har döpt henne till Vanessa!

Igår kom  Wadjihahs, en jättesnygg liten hingst, brun med stjärn och vit uppe på rumpan. Tyvärr får jag inte över mms till datorn, så kort på den skönheten får vänta!

Av Marie - 8 maj 2008 00:00

Ledsen att blogg inläggen varit fattiga det sista. Känner att jag inte hänger med livet riktigt. Som tur är har jag numera cigaretterna att skylla på. Jag mår skit och alla krig i världen hade upphört, bara jag får börja röka igen!! Vi går nu in på en månad som icke rökare, jag och min man. Jag hade dock ett återfall i Tisdags, men tillfälligt för smaken av en cigarett. Då fick jag frågan av en arbetskollega: Det måste smakat skit!?? NEJ, det var en av mina godaste cigg jag rökt. En annan kollega försökte senast i morse lugna mitt begär med att om ca ett år mår du bättre! TRÖSTLÖST.


Hästarna mår bra! Har tagit en avmaskningrunda på dem och hoppas att Labbis ska få lite mer fett över revbenen som synts lite grann det sista. Magen undertill är annars rund och fin. Någon som har några tips!? De går på hyfsat magert bete, får fri tillgång på bra hö, hon får morgon och kväll någon näve ponny krafft, en stor näve luzern, mineraler varannan dag och B.vitamin Ca varannan kväll går hon också lös ca 1timma på gräsmattan och betar mycket gräs.


Hundarna mår också bra, Ebba gillar inte paddocken längre, bara. Anledningen är att Tilda blir som tokig och jagar henne i en väldans 90, Om inte Ebba hinner undan springer Tilda rätt över henne. De sista dagarna har Ebba gjort många kullerbyttor.


Katterna mår äntligen bra de med, Orvar är sen snart en vecka ute igen, jag och Kenta lekte veterinärer och doktorer själva, med pannlampa på fick vi klippt bort stygnen och allt ser jättefint ut. Kardemumman av Orvars husarrest har resulterat i en ännu mammigare katt och han använder sin röst mycket mer än tidigare, han pratar i stort sett hela tiden med en.


I Tisdags tog jag och Ellen med oss 3 hästar och 2 hundar på promenad, det gick skitbra och på hemväg i paddocken fick RW och Labbis lärt Juliette att pinnen mellan 2st leca block är inget farligt och går att traska över. Skönt att ha dessa 2 intelligenta och lugna individer som mästare för vildhästen!



Kram och vi hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards