Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Så stolt

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).



Då årets första Christoffer träning skulle äga rum idag, har jag och gubben funderat och funderat på att lösa problemet. Jag sjuk, Kenta jobbar. Dessvärre fanns det ingen tid så sen på em, så Kenta skulle hinna dit till ridning, så första tiden fick stå kvar och tummar hölls för att jag skulle vara feberfri.

 Vilket så blev!! Kurera mig extra mycket i går för att klara några hektiska timmar idag.

Hur många 35 åringar går till sängs kl.20,45 en lördag? Jag vet inte, men här händer det och så också i går!


Så i morse kl 08,00 lastade vi Redwind och jag körde mot Åsaka, ni som känner mig undrar säkert hur jag höll mina nerver i lugnt vatten.... Jo, på tungan Bach droppar före avgång och sen full kontakt med Redwind hela vägen, hon små pratade på och gav mig av sitt lugn, gud så underbar häst!


Väl framme gick klockan och efter Redwind fått rulla sig i manegen och fått kli på rumpan, satt jag upp och väntade och väntade. Vi vaknade till en bil sladdade snyggt in på is plan utanför och in kommer en mycket uppåt Christoffer. Efter att meddelat om Redwinds vintervila som bestått i att börja lära sig dra timmer med husse och endast varit ute på tolk turer satte vi igång.

Så nöjda vi blev jag och RW + Christoffer tror jag. Hon gick som en klocka... Lugn, avstressad funkade fram o ner i skritt och ttrav, gjorde strålande öppnor och slutor i högt tempo i samma form. Både på volt och spåret. Sen gjordes det skritt piruetter samt dito i förvänd sluta. Sen kom vi till lite skritt och trav upptagningar mot halva steg och INGET stress, gick aldrig över hand ens, hon vinklade bäckenet korrekt av spö på rumpan och tog en korrigering utan att blinka. Höger varvet var vårt dåliga varv, men jag får nog säga att skillnaden ändå var bara mycket liten. Hon satte sig riktigt fint vid ett tillfälle och det var en sån känsla att i samlingen kunna skicka fram i mer tempo och ta tillbaka precis lika enkelt. Galoppen funka också kanon! Visst, när hon inte tog den direkt och jag lade på spöt så bockades och brallades det, men VAD gör det?!! INGENTING! Som jag sa, någongång måste hon också visa att hon är ett sto, ett RÖTT sto. Något man aldrig märker annars.


Hatten av för vår älskade häst Redwind!


//Marie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Av Marie - 23 augusti 2010 17:03


Vi blev med en häst till i går.... Min lilla Jullans mamma Fanny, går numer bara och slår dank på Marieberg. Hon går med spanjakerna och sin 3åriga Zebelina och sin 1åriga Prinsessan Saga. Så i går när vi var på karoliner träningen stod Fanny med S...

Ovido - Quiz & Flashcards