Alla inlägg under april 2009

Av Marie - 16 april 2009 17:40

Nya jobbet är kanon, trevliga arbetskamrater, MYCKET att göra ochtrevliga kunder. Dock är det stopp, stockat, tilt i skallen, men det lugnar sig säkert!


Jag måste bara skryta om min otroliga lilla häst Juliette och min kloke make Kenta!

I Måndags tog vi en promenad, ovan nämnda och hundarna. På väg hem (hon var lugn som den lugnaste hela vägen, fast vi stått på berget vid 45:an och sett bilar och lastbilar i 200 knyck för första gången) i alla fall, vi gick in i min lilla round pen och Kenta slängde upp mig!!!!!! (jag har bara legat med ej full tyngd innan) vad gjorde hon? Tuggade, suckade och sa "att det skulle vara så omstritt". Vi gick några steg också.


I Tisdags kväll blev vi 7st i skogarna på promenad, jag, Kenta, Labbis, Ebba, Tilda, Orvar och Gizmo. Som har "ett" nytt namn: Gizmo Turbo Torpeden Den Gräslige.


Varje dag har Labbis fått extra krubba, stå i ensilage balen och blivit av med många kilo päls.


I går tog jag RW på Kenta och hundarnas promenad, hon var eld och lågot, piff och puffade, gjorde levad ansprång och terra terre! Kenta tyckte det var så tjusigt så han ville prova, nu får jag nog inte ha henne i fred. Lördag är det träning, SER FRAM EMOT DEN!!

På söndag är det den här grejen i Uddevalla!



Kram

Av Marie - 12 april 2009 09:38

Så, nu var det snart slut på denna lediga vecka, fick vi gjort det vi skulle? Nja, ganska mycket men inte allt. Vi räknade nog inte med all träningsvärk som den gett.


I fredags började vi ledigheten med lång promenad i skogen med båda hundar, en häst och två katter. Det tar en liten stund att få mig sig alla fyrbenta, som får upp spår, hänger i träd och ska äta ljung och annat gott, var 6:e meter.


I lördags började vi så med att plocka i hop allt ris i vår 1:a hage, det blev två stycken nya, rätt rejäla högar, sen var det häst och hund stund resten av den dagen.


På söndagen var vi och grejade på ett ställe som vi inte hade med i planeringen, i lilla skogen bakom höförrådet. Vi var även ute vid paddocken och lade allt ris sen förra året i högar.


På måndagen kunde jag knappt gå, vi passade på att åka in till stora staden (Thn) och lämnade in gamla medeciner på apoteket, köpte fästingmedel till alla djuren. Sen hade jag tid för pållarna, medans Kenta började bredvid paddocken.


På tisdagen  åkte Kenta in och klippte sig, det lilla som finns kvar, medans jag och Malin grejade med hästarna, han fortsatte vid paddocken och vi stod för fika. Malin hoppade lite med Red Wind. När jag kom in såg jag att min älskade make fixat överasskning, Dean Koontz nya bok, så gissa vad jag gjorde resten av kvällen!


På Onsdagen regnade det, Vi var nere på 3:e ängen tidigt i ösregn och satte i gång en eld, Kenta fick skylla sig själv, jag var mest inne och läste!!!

Kenta tog ned alla träd mot gärdsgår`n och lade på elden och det blev toppen fint!


På Torsdagen var det i gång med 2 eldar till, i 1:a hagen! Det tog i stort sett hela dagen och min rygg höll på att gå av, varför ska jag vara pedantisk angående grenar??


På fredagen tog vi det väldigt lugnt hela förmiddagen, vi pratade mest, om vad vi skulle göra. Till slut tog jag tag i det hela och det slutade med att 1:a hagen nu är ca 1 hektar större och går ända ned till bäcken.


Så, i går lördag. Jag tog lilla Jullan till paddocken och hon hoppade för första gången!!! Hon var jätte duktig och skötte sig strålande, min pärla! Malin red RW och sen fick Labbis en promenad och den dagliga borstningen som ger minst en päls per dag. Sen åkte vi till pappa och Ulla-Britt och fick god mat, pappa försökte fylla Kenta och vi spelade kort.


I dag, ska kraften som finns kvar läggas på området bredvid paddocken. Vi får väl se..... 

Ovido - Quiz & Flashcards