Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Vara eller icke vara

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla!

Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör att det fatsnar matrester där och det känns som när vi har ätit popcorn, kan göra ont men framför allt så trycker det. Håkan rensade det han kunde och fixa lite.

Redwind är det värre med! Hon har succesivt under ca 3veckor inte varit sig själv. Det började som lite knäppningar i framförallt framknäna, samt som alltid när hon känner smärta, DEPPAD! Lite stel på morgonen samt vid ridning det första 10 minuterna. Förra förra lördagen insåg jag att hon inte gick riktigt rent, satt upp och känner endast som en överrörlighet vänster bak. Efter ridning dagarna därpå blev hon mycket trött och hängig (inga hårda pass alls). Sen förra lördagen så blev det markant värre, svårt att vända och stapla ur boxen på morgonen, fortfarande oren bak, men svårt att se vilken. Även en större tendens till knäppningar i lederna. Då åkte skor av och alla symptom för fång kontrollerades, nej, inget som kan påvisa detta.

Ringde så vår underbara veterinär och boka tid. I förrgår så hände något i alla fall, en kraftig svullnad hö bak, både jag och Kenta har trott vänster bak. Under veckan hade jag ändå gett lite linement och lindat båda bak några timmar, då en liten hård galla ändock fanns hö bak. Har proppat i henne B-vitamin för lederna, både foderjäst, flytande samt inhandlat biosynov. Nu får hon lite butta för att få andrum och fram tills veterinären kommer.  


Nu orkar jag inte skriva mer just nu, vi flyttar företaget jag jobbar på och inväntar nu min make med mat, sockernivån är i botten utan annan föda en frukost kl.09,00 och 2 timmars övertid med fysiskt jobb!


Goodbye


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Av Marie - 23 augusti 2010 17:03


Vi blev med en häst till i går.... Min lilla Jullans mamma Fanny, går numer bara och slår dank på Marieberg. Hon går med spanjakerna och sin 3åriga Zebelina och sin 1åriga Prinsessan Saga. Så i går när vi var på karoliner träningen stod Fanny med S...

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards