Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Marie - 5 juli 2008 00:00

Idag var det så dags för Carin träning. Efter en veckas tid av väckning av klockan redan 05,15, var jag så trött. Jag som hade tänkt att vara med på plats redan vid första ekipaget (Emma och Zamora) kl.07,00, gick inte upp förrän kl.09,00 Men jag var där redan till 09,30, Kenta stoppade mig dock, jag kom inte undan frukost. Jag kom i tid och fick se lite av Sofine, vilken ponny!! Hon har alla förutsättningar som behövs och en väldigt duktig matte som avancerar från den ena dagen till nästa!

Jag och Emma hamnade i skuggan och det blev mycket tjöt. Framemot var det dags att åka hem och hämta häst och grannen Malin som snällt ställde upp på häsktskötar besvär! (jag är inte lätt). Allt gick kanon dit, RW backade för första gången av trailern, men gick ju själklart på med en gång i gen. När vi kom fram fick hon stå en stund i stallet och så länge hon inte var själv gick det bra. Vi satt i gräset och kollade på Peter och fruktansvärt roliga Hercules, när Kenta dök upp!! Han försökte smita när det var dags för oss men hans entusiast för disskusionerna med brudarna i gräset tog överstyr och han stannade. Jag fick höra att samtalet handlade om trikåer.


Lektionen gick bra, Rw var lite trött i den gassade solen och mattes höger varv funkade sämre än vanligt. Vä galopp fattning fanns knappt men hon förösker. Vi ska se om inte Carins teori om min höger sida och hennes vä galopp har en liten koppling någonstans. . .


På teorin hade vi väldigt viktiga disskusioner som gav mig mersmak på att verkligen få folk att förstå vad AR faktiskt handlar om, vi pratade om fanatiker och olika sätt att se på ridning och hästar.


Väl hemma, stannade Malin på fika och precis när hon åkt hem, sitter Kenta och pratar om att han inte har några vänner, då kommer väl den ängla lika Daniel med sin morbror i släptåg, efter 1 timmes kaffedrickning ringer Kentas lur och den gode Robban är på intåg med lastbil och en container till oss, som vi kan slänga hästskit i!!


Snacka på, visst så många vänner är det inte, men dom vi har är UNDERBARA!!


Ovido - Quiz & Flashcards