Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Marie - 8 juli 2008 00:00

Fick mig världens choch när jag traskade in genom dörren efter jobbet. Stressad som få, skulle ihop med härden av katter och iväg till veterinär. Knutte skulle ju få sin dödsdom efter en mycket dålig helg, lille Gizmo skulle på återkoll för ögonen som runnit och Orvar skulle med och få vaccinations spruta.

Möter mig i dörren gör en katt som jag inte sett på flera veckor, en stor, stolt och rakställd Knut-Roger!! Trycket över bröstet släppte och han ville gosa och busa med Gizmo. (har Kenta lagt händerna på han igen?)

In burar och iväg, Kenta skulle med och han lyssnade inte riktigt när jag nämnde att Knutte var bättre. Väl framme kalla Kenta oss för zoo, men som tur var så var det tomt i väntrummet. Vi satt i 5 minuter så visade den trevliga läkaren oss in på rummet.

Kollade Gizmo och hon konstaterade att tyvärr, det fanns en förändring på hornhinnan på båda ögon, hon hämtade färg och dutta i och sa lättat att det i alla fall inte var sår/ärr. Så länge Gizmo inte springer in i väggar och verkar må dåligt av detta, fanns ingen andledning att han inte skulle bli äldre än sina nu 5 veckor.

Sen lämnades det över ett papper där jag skrivit ner hela Knuttes historia och symptom. Knutte klampa ur buren som ingenting och gick runt och kollade läget, hoppade upp på stolen i full balans och tycktes väldigt intresserad av allt i rummet. När fru doktor läst klart och tittade på Knutte så sa hon att, idag kan jag i alla fall inte ta bort den här katten. Visst han har små ryckningar men han mår ju bra! Hon kollade med enkla saker reflexer, de fanns inte. Hon berättade om ett virus jag aldrig hört talas om och att med speciellt blodprov kan få reda på om det är detta han har. Om det visar sig så, vet vi alla fall vad det är och att det inte går att göra något åt. Sen sa hon att det räcker att ni vet att han mår bra att leva på de kompromisser som han lever på. Skulle han nu bli så dålig igen som han var i helgen och det inte går över på 2dagar, ja, då får man ställa in sig på borttagning igen.

Han skötte sig strålande med sköterskan som skulle fylla 3 rör med blod från honom. Orvar låg och tvättade Gizmo i buren i väntan på sin spruta och när det var dags, kurrade han glatt.

Ute vid betalning gav herrarna publiken en show och fick mycket klappar och kustna blickar. Vi fick tom frågan om det var ras katter, så fina som de var!!!!!

Malin ängeln står hemma och tvättar stallet.


Ovido - Quiz & Flashcards