Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Marie - 7 juli 2008 00:00

I natt hade jag en verklig och väldigt konstig dröm. Jag låg på sjukhus i en sjukhus säng och någon kom in med ett spädbarn till mig, frågade om jag bara kunde passa denna en stund, problemet var att han kunde inte andas själv, så jag var tvungen att 1ggr/sekund andas åt den här lille killen. Vilket jag gjorde, trött som jag var somnade jag till och vaknade med ett ryck och hann alltid med att andas åt honom. Efter en stund kom det in en man i 40 års ålder, lång, smal, ganska flint. Han var den som hade tagit åt sig den här pojken och tog över. Jag låg där och kollade på allt han höll på med och blev faktidkt lite förbannad, för jag tyckte han lät pojken vänte för länge på andningen. Sen vaknade jag.


Jag förstår ju lite, av det hela. Att jag alltid ska ta hand om andras problem och sen har svårt att släppa det, tycker att jag själv gör det bättre och att det blir mitt ansvar i sista änden.

Den lille Gizmo som nu är snart 5 veckor (gick själv till toan i morse 3ggr, det ni!!!!) har jag legat med många nätter på magen med nappflaskan och somnat ifrån för att vakna med ett ryck. (han somnar också).

Jag vet att vi skulle inte behålla den här, vi skulle avlasta med hjälp, sen skulle ev. min mamma ta över honom. Men hon har insett att hon inte vill, därför står vi nu där med en liten, veterinär, mat kostnader och ansvar över ännu ett liv.

Appropå liv och ansvar har vår KnutRoger blivit riktigt dålig. Vi har konstaterat att vi inte kan betal hjärnröntgen utan hjälp av F-bolag på ca 7-10.000;- och han ska kollas av veterinär idag. De måste ta beslutet om att det bästa är att somna in. Kenta och jag förstår ju att det har under helgen kommit till detta läget nu! Kenta är ju väldigt ledsen, det är hans katt. Jag är också ledsen men har inte samma kontakt med honom.

Tillbaka till drömmen, som ni förstår så finns där mer till den här konstiga drömmen, men jag vet inte vilket svaret är! Är det rätt att hålla ett spädbarn vid liv genom att andas åt den 1ggr/sekund. Är det så att man ska gå så långt man kan.


Kom Gizmo till oss genom ödet, skulle det vara så att Kenta smälte i tid till att släppa Knutte????????


Hjälp oss alla rättfärdiga, andar, allvetande och högre makter! Hjälp oss ynka oförstående och obildade människor att förstå!

Tack och Amen-1 

Ovido - Quiz & Flashcards