Alla inlägg den 17 december 2007

Av Marie - 17 december 2007 11:58

Denna helg har inte bara varit på Mariebergs gård! Visst på fredagen var jag där och red först RW, medans Labbis stod lös i mitten av manegen och sov, sen kollade hon läget på bordet och där fann hon clementin skal att äta och massor av saker att välta. RW gick hyfsat bra, lite orolig i spök hörnet. När hon var klar bytte jag häst och Rw undersökte bordet och välte resten. Labbis visade tydligt att hon inte var inspirerad idag och jag tänkte att en liten galopp, bara, så räcker det sen. Men när vi fattade galopp fattade RW:s bak eld. Hon hoppade och studsade och var på väg in i oss ett par gånger, Labbis sköt hon med och jag insåg att här blir inget vettigt gjort. Jag satt av och befriade Labbis från sadel och träns och sen fick jag erfara något jag inte gjort på säkert 10 års tid. Det var INTE RW som jagade upp Labbis, det var precis tvärtom!! Jag har inte sett Labbis springa så fort någon gång tidigare, inte på runt spår i alla fall. Rw hängde så klart med men inte i varken fart framåt eller uppåt var att jämnföra. Sen var det ju de här släppningarna Labbis gjorde, det sköt som pistol skott och efter en kort stund dök Annelie upp och undrade vad som försegick. Man kunde tro jag hade skott träning i manegen.

Trötta men belåtna avslutade vi denna kväll med skritt runt spåret med mig emellan som försökte att inte tänka på andhämtningen hos hästarna, var livrädd att Labbis skulle falla ner och dö, det lät så i alla fall.

Sen sov jag inte över här! Jag åkte till pappa och Ulla-Britt och fick en god natts sömn på vinden (inte så farligt som det låter, alls). Efter frukost och lite filmning av min far med dammsugaren i högsta hugg åkte vi två till Ytterby för att kolla på gård. Vid ankomst såg jag direkt att det inte var något att ha, men vi kollade i alla fall nogsamt genom allt. Det var en jättefin lada och helt nybygg stall del, huset var jättemysigt och fint, det fanns att göra, visst men fullt beboligt i många år. Det som inte var bra, var att det låg precis vid vägen som går till Kornhalls färja, tänk trafiken på sommaren där!! Sen låg betet på andra sidan av vägen och det var platt, No trees. Går icke, detta!! Pappa var i sitt esse och snodde godis, tablett askar och nyckelringar, han pratade med mäklaren om att det viktigaste i ett gård köp är att hästarna har det bra, med denna gård kunde det inte lösas att dom får gå in och ut som dom vill och hästar söker allt skydd för både sol och vind. Han var riktigt rolig att lyssna på! De andra bildade kö för att kolla på värmesystemet, där farsan ockuperat sig, han var nog där i säkert 10 min och folk förstod att det var bättre att återkomma dit.

Efter visningen serverades jag en superbd middag, jättegott och tydligen så enkelt så att jag skulle kunna försöka mig på detta. Vi får se ang. detta.

Sen till hästarna med en sprängande huvudvärk som inte ville släppa. Mörkret kom fort och eftersom Mr Borba höll clinic blev det ingen ridning. Hemma igen hade min make inte saknat mig.

På söndagen bar det iväg till hästarna och jag och Kenta red ut, dock valde jag att inte lyssna på honom (vilket jag borde ha gjort) och tog med hundarna. Kalabalik, nästa gång får dom faktiskt stanna hemma. Iväg så efter att hjälpt Annelie in med alla hästarna, varav två var tokiga som jag ledde. Vägen bar till Gbg och Linne gatan för att äta en god middag hos svärfar, bestående av oxfile, pommes och god sås med underbar sallad. Sen fick vi glass och kaffe, och då menar jag vi, Kenta, jag, Ebba och Tilda. På fat, allihopa. Bortskämda hundar!!

Hemma igen sent, hungriga katter.

Får se vad denna veckan bjuder på!

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards