Alla inlägg den 7 december 2007

Av Marie - 7 december 2007 22:22

Helgen har avlöpt fint, damp ner på Marieberg kl 18,00 i fredags med en skål med gräddsås. Gick in i stallet och ropade lite försiktigt på tjejerna, INGEN REAKTION! Kom fram och titta ner i luckan till Labbis som mumsade ensilage och sa tyst "Hej snuttan", Att inte huvudet fortsatte några meter förbi kroppen i den farten och ett vrålande från lungorna, hon hade saknat mig, blev nästan rädd ett tag där. RW reagerade nu också och under ett par minuter var det världens slagsmål om mattes uppmärksamhet, kände mig som en pingis boll emellan dom.

Så bytte jag om till lite mer julbords kläder och kollade vad brudarna gjorde, det var så där en 18st i köket på 2x2 meter, jag ställde min sås och gick tillbaka till hästarna. Tog ut dom i manegen, tänkte att det skulle vara mysigt att rulla sig, men det var bara RW som fick ro till detta. Labbis skulle vara i mattes ficka för godis. Det måste vara svårt att vara beroende och inte få något på 4 dagar, fast jag vet att Annelie är lite små förälskad i Labbis och "särbehandlar" henne något, som med tistlar i manen osv, så tror jag INTE att hon smyger en godis i munnen på henne.

Julbordet kom så igång, med 50 personer och MYCKET mat, det fanns till och med mat från afrika, som Jessicas man lagat.

Senare blev det lucia tåg och lite gymkhana att titta på. Runt 22-tiden drog sig alla barn och familjer sig hem, vi som blev kvar var Karin som diskade, Annelie som torkade och jag som fyllde på disk till Karin. Vid tolvtiden drog sig Karin hem till gubben och jag och Annelie satt och pratade en stund (Oj, klockan blev 2)

Av Marie - 7 december 2007 10:02

Jag längtar efter mina hästar så det gör ont. Har varit duktig flicka och stannat hemma tisdag, onsdag och torsdag för att försöka ta det lugnt och få andas, som var meningen med att ta ett häst uppehåll. Men gud så svårt!

Har ringt och tjatat på stackars Annelie, hon har det inte lätt med mig ringandes.

Men idag efter jobbet bär det av. Kenta ska på lyxigt julbord på Ronnum herrgård, jag ska på ett bättre! Stallets julbord, vi blir 50 pers och ska få se de mindre tjejerna i gymkhana, dom har tränat hela veckan. Ringde Karin och frågade vad jag skulle ta med mig till julbordet och fick ansvar över grädd såsen till köttbullarna. Toppen, hittade ett paket med pulver sås, fick ringa Kenta, han fick köpa fler och i går stod jag vid spisen!!

I morgon är det Toini träning, så jag ska rida ut med mina älsklingar! Hoppas att Juliette mår bra också, kan inte klockan gå lite fortare. .

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards