Alla inlägg den 8 december 2007

Av Marie - 8 december 2007 00:00

Hade ju lovat Annelie att jag skulle fodra, problemet var att jag glömt mobilen i jackan och när jag kom ner i köket satt Ulf, Anneli och Toini där och var färdig med frukost, klockan var 08,30, OPS!

Så var det dags för den timmes långa utsläpps proceduren, vilket går lite fortare när man är två. När alla utan mina egna var ute, fick dom stå på gången och bli ordentligt borstade och ompysslade, kom sen ut i hagen, rena och fina. Nåväl för en kvart i alla fall.

Mockade och fixade med mat och åkte med Annelie till Odal, släppte av henne vid stallet igen och åkte ner till Juliette. Dom hade fått en ny hage att tillgå, där hon gick och strosa. Hon kom så fort hon såg mig och vi gossade jättelänge, dock med Beuty hängandes i jacka och grimma. Grabbarna höll på att städa innergården för hästarna och Oscar kom och hälsade på alla hästar. Försökte få i Juliette lite luzern, men det blev pannkaka när alla andra själklart också skulle ha. Dagarna går fort i Kungälv och efter lite fika var det bråttom att rida ut, innan det blev mörkt. Tog in damerna och red RW med Labbis på släp. Uppför den branta backen bar det och märkte att mina fina ladies inte ville gå i leran, så upp på berget och Labbis stöp. Det var dock ingen fara med henne och vi fortsatte. RW ville inte gå i leran alls och hoppade över små vattenpölar. RW skulle prompt gå och titta på allt annat och Labbis var flera meter före oss hela vägen. När vi vänt så bytte jag häst och gud vad lugnt och skönt det blev. När vi var tillbaka hjälpte vi in med alla hästar och sen åkte jag till svärmor, där hundar och man var.

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards