Alla inlägg den 14 december 2007

Av Marie - 14 december 2007 08:26

Så var det i fredag igen. I onsdags åkte jag och Ellen till hästarna. Dom var jätte glada att se oss. Då Blixten inte gjort något på länge, valde vi att släppa honom i manegen lös en stund först. Dessvärre kom jag in med RW innan han var klar med sitt race. Kan väl säga som så att det gjorde väl inte RW lugn precis med honom runt hoppandes och skrikandes. När vildhästen väl blev fångad, här hade lasso hjälpt en hel del. Så lugnade dom sig rätt fort. Fler ekipage kom in och under smackningar och vilda galopper på dessa hade det behövts en hel limtub karlssons klister under rumpan. Rw gjorde alla möjliga högre skolor och det kändes som att sitta på ett fullblod på väg ur startboxen, hela tiden. Jag var mäkta imponerad av Blixten som ändå tog det hyfsat lugnt. Jag fick höra att jag var duktig som satt kvar barbacka på RW med hennes glada studsande, men om jag ska vara ärlig, så satt jag löst!! När hon kunde skritta lugnt och frusta, satt jag av. Kunde inte bärga mig förräns jag fick sitta upp på Labbis, lugnt och skönt. Blixten och Ellen tränade på, så även under tiden jag red Labbis.

Sen fick Annelie för sig att undervisa Ellen och Blixten en stund, men då Blixten blivit rätt trött, avvaktades det till sen timma och manegen var tom. Då hämtades den underbara Zeb in och Ellen fick rida och lära sig diagonal sluta. Med olika resultat. Vi stannade till hos Juliette på vägen hem och hon mår nu jättebra och trivs i flocken.

I morgon ska jag göra något som kanske är onödigt men spännande. Min pappa har lovat att följa med och kolla på en gård i Kungälv. Man ska följa sitt öde. . .

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards