Alla inlägg under augusti 2007

Av Marie - 1 augusti 2007 12:12

Jag och hundarna drog till Mölndal och till mamsen. Där var också min bror, Micke och min svägerska, Ninne samt min gudson, Theo. Dom hade varit på hund och katt hälsan för att ta bort stygn på deras ena hund Zingo. Efter detta och fika var avklarat var de på väg hem mot Borås. Men de kom inte långt förrän de ringde och sa att de återkommer efter den fulla hunden var återlämnad hemma. Ninne var nämligen Ikea sugen. Jag hann byta gardin i mammas kök och fixat med tele2 så modemet fungerade som det skulle, så var dom tillbaka! I bilen på väg dit, hade jag och Theo hemlisar, då jag var trött fick jag honom till att bestämma att vi skulle springa till sängavdelningen och sova en stund bland allt folk, sen skulle vi äta köttbullar och till efterrätt, Theos favorit, glass! Men som en 4-åringa han är, var varken sängen eller köttbullarna det som drog utan glassen!

När vi så var klara på Ikea var det till att åka hem till Trollhättan, på väg hem fick jag noga redovisa för Kenta vad jag införskaffat och vad det kostat, konstigt att han ska bli så orolig bara för jag nämnt att vi varit på detta företag! Som sagt till honom och han lugnade sig, mindes att det var ingen "normal" tjej han gift sig med, det blev 3st Ikea påsar (till hö) ā 5:-, 2st trasmattor till hönshuset ā 15:-, 2st klädeshängare (till stall täckena) ā 39:-, 2st ormbunkar med krukor ā 5:- samt 2st underlakan ā 59:-

Väl hemma blev det ridning av båda tjejerna och last träning av alla tre.

Idag får vi se vad energin orkar med!

Ovido - Quiz & Flashcards