Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Fuskat med bloggen

Av Marie - 31 augusti 2007 14:23

Vet att jag varit dålig på att blogga, men ibland finns inte orken att sätta sig vid tangenterna. Det har varit mycket av detta ändå och även telefon. Det ringer en del på hästarna som är till salu, men det verkar som de allra flesta inte har något att göra och därför gör av med lite tid att sitta och maila fram och tillbaka om ditt och datt, en fråga per mail och dag ungefär, vilket är väldigt frustrerande!

Nu ska även Eva sälja sin nyinköpta nordsvenska travare och jag känner att hon måste verkligen få ett bra hem!! Helst skulle jag vilja att någon av er goda vänner som rider och hanterar hästar på det sätt jag gör köpte henne! Kenta har också ångest, han känner in så mycket som han inte vet, men det han känner är rätt! Han har ju både Blixten och Maggan bakom armen. Varför äger jag inte en stor gård och jobbar hemifrån!? Då kunde dessa underbara individer få vara med oss, men jag vet, jag kan inte ha alla hästar och djur som jag känner kärlek  och gemenskap med!

Hemma fick vi ju ner halva eken, jag har gett dem bitar av stockar som jag tagit bort ekollon från, detta var nog ingen bra ide! På en vecka har både Redwind och Juliettan ökat i omkrets och Redwind har en enorm hingst nacke. Nu är dom stängda till skogshagen och Labbis enerverande gnäggningar och bedjande om att få slippa är svårt att stå emot. På veterinärens inrådan, har vi nu gått ifrån våra principer lite, för att "rädda Redwind". Dom får stå inne på nätterna och hon bantas.

Idag efter jobbet har vår chef en överraskning, vi ska mötas utanför kl.18,00 och ha "vanliga" kläder och väntas tillbaka med buss kl.22,00

Ska bli roligt att se vad detta kan vara. I morgon bär det av till Marieberg för att visa häst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards