Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Fullt ös medvetslös!

Av Marie - 22 augusti 2007 21:54

Ställde klockan tidigt, då vi skulle in till stan för att hämta element färg, lämna in datorn, som slutade fungera efter min om möblering i går e.m Samt köpa en extra tapetrulle, så vi inte står still. Målaren kommer ju i em och då ska vardagsrum, kök, vårt lilla altan rum vara utröjt. På väg in i bilen kl.10,00 ringer då Kentas äldre bror Johnnys lilla tös, Matilda och frågar får vi komma och hälsa på!?  Det kan vi inte säga nej till, då sist hela den familjen var här var i vintras FÖRRA ÅRET! Så möttes vi då hemma på grusplan allihop vid 11,30. Pernilla är förstående för alla våra projekt och tidsbrist och sticker ut på en jogging runda, den ska ta 25 min, ca 1 mil. Självdisciplin som hon har och ingen större pejl på omgivningarna springer hon grusvägen ut till 45:an och förbi vårt till sista grannen och tillbaka . . . 6 gånger vände hon på dessa ställen!! Som barnvakt är jag kass om det inte är hästar i närheten, så efter jag försökt få 5-åriga Matilda att hjälpa mig att pack ner vardagsrummet utan engagemang, gick vi upp till stallet. Tog ut Labbis och när vi stod och borstade kommer Pernilla tillbaka springande, kollar på sin klocka och inser : Oj, 2minuter kvar, vänder och springer i väg på grusvägen igen!! Jag blir trött av att bara se henne!! När vi så står och sadlar är hon tillbaka och hjälper lilla dotter med passning av hjälm, sen kommer hon på: Marie, får jag rida! (hon som avskyr allt vad hästar heter) Jo, visst får du det (hon väger 3kg ,mer än mig och bara en halvmeter högre). Så upp på hästen bär det och Johnny som inser vad som är på väg att hända halvt om halvt springer ner till huset och skriker något i stil med "glömde o kolla den här kabeln" Men så lätt kommer inte en jättehäst rädd Pedersen undan!! Så ner bär ridturen med en ganska duktig nybörjare på ryggen. Johnny blev tvungen att se sin fru på detta stora hemska odjur (138cm). Efter Pernilla tröttnat drog jag, hundarna, Matilda och Labbis ut på tur, på vägen träffade vi Orvar som fick följa med hem!


Johnny drog sitt strå till stacken och fixade till en kabel till ett uttag i lilla altanrummet. Efter fika och Kenta fick visa sig stark med motorsågen (Pernilla ville ha med stockar hem för att hugga i, "måste ha något att göra") åkte dom hem i sin "nya" snygga BMW, full med trä och en gammal spegel fick vi lurat på dem!


Då var det gasen i botten och samma stund vi var klara med förberedelserna med vardags rummet så stod Jerry, målaren här! I kväll har jag sen hunnit träna Redwind lite, köpt pizza till grabbarna och bistått med hjälp där det behövds, NU åkte Jerry. . .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards