Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Marie - 27 februari 2008 00:00

Någon gång när jag var 17 år sa någon till mig att det dör alltid tre i stöten som man känner. Detta gör mig livrädd!!!

Nr 1, Kompisens häst High stock

Nr 2, Min och mammas katt Librezze

Nr 3, ?????????????= LIVRÄDD


I går ringde min gamla mor och var orolig för vår katt, hon var hängig och ville inte ha maten, jag sa till henne att åka till hund och katthälsan vilket hon gjorde.

Klockan ca 15,40 ringer hon och är utom sig, det finns inget att göra. Jag kastar mig i bilen och fy vad det är långt till Göteborg. Tårarna strömmar och det regnar. . .

När jag kom fram hade personal hjälpt mamma så gott det gick, de hade stannat kvar efter arbetstid för att vänta på mig.

Librezze tittar upp när jag kommer in och säger "vad skönt att du är här, vågar inte lämna matte" "jag är trött, det är dags".

Mamma gråter när jag berättar vad Librezze framför, hon är tacksam för att hon fått ett bra liv. Är orolig för hur matte ska klara sig. Sen nämner hon som i förbi gående att det varit ganska dåligt sen i förra veckan och hon väntat med att visa för matte innan vi var tillbaka från semestern.

Sen vänder hon sig emot min mamma och lägger huvudet i hennes hand. Hon är färdig att gå vidare.

Veterinären kommer och ger henne lugnande, det tar inte en minut så sover hon gott. Sen kommer de in med sprutan och mamma och jag sitter kvar hos henne en stund efteråt.

Efter vi lämnat hennes lilla svarta kropp åker vi till mammas lägenhet och hämtar ombyte och jag packar ner alla kattsaker, så mamma ska slippa komma hem till det en gång till.

Vi åker hem till oss och alla tävlar om "mormors" uppmärksamhet och alla vill trösta. . . .

Librezze blev 14 år gammal och var en personlig katt som pratatde mycket, uppfostrat 3 hundar åt mig och tagit hand om min gamla mor. Kommer att sakna henne mycket!


Kenta o Librezze

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards