Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Marie - 4 februari 2008 00:00

Tänk att man kan gå i ett helt år och längta efter en sak, vara nervös, uppspelt, glad, sömnlös mm för en sak i ett helt år. Sen så kommer då lördagen och söndagen och så är det över och ett helt år kvar att längta igen.

På fredagen bar det av till Nödinge och hämtade nyckel till Marstrand av pappa. Fick en bulle och kopp kaffe av den gulliga Ulla-Britt. Till stallet och fixa lite med boxar och flytta mina hästar som fick stå i samma box hela helgen, vilket Rw tyckte var toppen och Labbis lite jobbigt. Sen ramlade det in hästar och människor. Re Rw och medans Carin värmde upp sin Gustav tittade hon lite. Fasiken vad man har gjort fel. Bara jag gjorde som Carin sa, så lugnade sig Rw, 2månaders stress= mitt fel!! Sen fick Carin rida Blixten och blev kär. Hoppas att hon kan övertala sin man om att dottern (5månader) behöver en egen ponny!!

Klockan blev 22,30 och vi var klara. Åkte med dem ut till huset och visade runt. När jag kom tillbaka var kl.24,00 och Bent hade precis lämnat Anneli och Ulf. Skulle somna, men då det var full kalabalik i stallet fick jag gå upp och ut och titta. Det var Cosmos som inte kom upp och in och hjälpa honom lite. Sen tog det en stund innan jag somnade.


Klockan ringde 06,30, upp och ut med Vixa och fodrade alla hästarna. Tog det lite lugnt i uppe stallet (trött) och när jag tände nere i stora stallet skrek jag högt, där var det en sjö, vattnet som kom var 5cm i gången och ca 10cm inne i tre boxar. Tog mig in till kurs hästen och försökte stänga av, men det gick inte. Nu var jag riktigt förbannad och stressad och använde ord och röst som gjorde att alla hästar slutade gnägga och leva runt. Det blev döds tyst och Vixa stod bredvid och bara tittade på mig. Upp med luren och ringa och väcka Annelie, som kom med verktyg och fick stopp på floden.


Upp och dricka kaffe för att sen göra mackor mm i kafeterian. Sen kom det folk och folk och Jill, som vi köpte Trixie av!! Det var jättekul att träffa henne!


Kursen drog igång.


Bent gjorde så att första passet blev en koll/genom gång av basic. Detta satt inte bra hos någon häst (av olika andledningar) han var väl inte helnöjd vid lunch, men såg det som en utmaning. RW funkade ju inte för hand (vilket jag ju vet) Bent tyckte det var lite ovanligt att det ändå funkade så bra uppsuttet. Vi fick kolla fram och ner tillsammans med inner bak och komma till yttertygeln i skritt, i öppna och i sluta samt i samling. Hon kom bra upp och skötte sig jättebra. Bent sa när vi var klara, att här var det en häst och ryttare som kunde hjälperna. Vilket var ett jättebra beröm, om man ser till de andra.


Mitt andra pass gick som Bent sa "det funkade ju i morse", alltså inte lika bra. Dock fick jag till bättre öppnor och slutor, det var mina sittben som inte följde med som det skulle.


På kvällen blev det middag och jag och Ulf gick först till sängs, runt 24,00 tiden. De andra satt kvar till 02,30.


Tog sovmorgon eftersom Karin skulle fodra.

Dagen gick väldigt fort och helt plötsligt var det våran tur. Rw gick så fint! Allting satt, jag fick korrigera ibland men inte ofta alls. Vid kanske 3 tillfällen lyssnade hon inte, men det varade bara i någon sekund eller 2. Jag visade för Bent hur jag tänkt att fortsätta träna efter han åkt och efter ca 15min, stannade jag och sa att "här skulle jag slutat för idag, om jag inte skulle börja med något nytt". Han tyckte att det var helt rätt tänkt, men idag ska vi fortsätta. Kolla allt i traven och det funkade kanon, sen säger han att vi ska galoppera och då jag hade ryggen mot honom såg alla på läktaren mitt minspel och skratten hördes ända ner!! Skämmigt.

Men, men jag sa att vi precis börjat med detta och det kan gå hur som helst. Glömde av att vi tränat detta mycket och länge och var elak mot stackars Rw och skrek i örat galopp på henne!! Skitsur blev hon (vilket är fullt förståeligt) men galopperade gjorde hon och allt funkade, vi gjorde till och med öppna och sluta i galopp och både RW och Bent var nöjda och jag var överlycklig!!


Bent hade frågat Carin om hon utbildat Rw eller om det var jag själv och när hon sa att det var jag så blev Bent väldigt nöjd och tyckte det var toppen.

Han fick en kram av mig stackaren, alla andra tog i hand och neg fint!!


Efter en del stress och byte av boxar, sjuksköterske jobb åt Honey mm var kl 20,00 och jag åkte hem!!


Ett helt år till nästa gång, suck



Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards