Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Marie - 2 mars 2010 18:58

Vad har hänt idag då? Vid första tanke, ingenting....

Men om man ska dra i det så har jag haft en trevlig lunch med mina arbetskamrater och också en gammal arbetskamrat dök upp och höll oss sällskap. I morse filmade min ena kollega mig med en mini kamera, men när jag ladda upp den på datorn sen var det bara 2st fula kort på mig. Fasiken vad jag skulle vilja vara lite mer haj på datorer.

Sen har jag haft trevliga kunder hela dagen, varit lite mer drag i dag. Jag hade på mig mina nya fina byxor som konstigt nog sitter lite tajt runt höfterna, men det är nog fabrikationsfel..

Jag fick också bestämma för en kund vilken bil han skulle köpa, får väl se om han gick in och skrev papper på den jag tyckte..

När jag kom hem mötte Gizmo och Orvar mig som vanligt, det som var nytt, var att Gizmo hoppade in själv i bilen. Han ska nämligen åka med från stallet och de 40m ner till huset och jag brukar alltid få lyfta in honom! Men idag skulle han hoppa in själv, sen var det värre att få ut honom, det tog en stund så Orvar härskna till över att få vänta. Jädrans vad det blåser kallt. Sen har jag kollat om rådjuren ätit upp havren vi lagt upp.

Efter det så tog jag och Redwind en sväng ut, hon hade lite svårt att förstå att matte bara skulle trava, men skötte sig fint! Lite spokie är hon när det blåser, men sånt e ju bara kul. När vi var klara fick jag faktiskt riktigt dåligt samvete. Jullan försökte komma i grimman när jag tog av den från RW och när det inte gick, ställde hon sig vid grinden och bara ville ut!

Mockning och sen gos med Labbis, tills de andra 2 skulle ha de med. Gick o kolla stängslet i skogshagen och blev förvånad först att ingen följde med, sen förstod jag varför, fy faan vad jobbigt att gå i lår hög snö, du går på skorpan som blivit något steg och sen rasar du ner, upp igen och ner.

Nu är det klart för hästarna och Kenta har kommit hem, får nog umgås en stund för snart är kl 05,30 och det är dags för en ny dag.


Ovido - Quiz & Flashcards