Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Vad ska jag skriva?

Av Marie - 26 mars 2009 00:00

Hej alla!


Vet inte riktigt vad jag ska skriva...

I går så var Kenta ledig, han åkte och storhandla i Kungälv på Kalles för 1500kr, med sig hade han svärmor som köpte en ny kaffe kokare till oss, en röd och den funkade väl bra!

Svärmor följde med hem och vi var hemma samtidigt allihop, vid 16-tiden. När jag kröp i kojs (väldigt tidigt) hade hon väl hunnit med 2 tvättar och diverse annat.

Jag började med att lägga om bandagen på Ebba, vilket gick över förväntan, dock hade Kenta inte köpt kompress, som jag bett honom om, så jag fick klippa till lagom bitar av mina tros skydd, det funkade fint!

Kenta tog mockningen medans jag började med Jullan, hon rusade in i transporten och levde runt, RW och Labbis tittade förfärat på trailern som krängde runt, Kenta blev också förvånad. Men Jullan var bekymmerslös. Sen följde Kenta med mig till round pen och tittade när vi tränade. Har backat lite och nu kör vi i kapson, först ska hon stå still och ta huvudet ner och ner även till hö och vä, bäckent följer med bra, men jag har svårt att se musklerna på ryggen, hon har blivit lite rund och är nu också på diet.

Sen går vi på en volt i skritt, där hon ska gå i fram o ner, vilket funkar jättebra, Kenta stod brevid och kollade innerbak, vilket hon placerar helt korrekt. Sen skickar jag ut henne på en volt och vi avancerade lite i går, jag begärde trav ett varv åt varje håll och det var SÅ bra. Lugnt och fint i fram o ner. Problemet vi har kvar är att det tar lite för länge, innan hon lyssnar och saktar av och då kommer hon alltid in till mig. Men vi tränar vidare...


Sen tog jag RW, hon fick också gå in i trailern, vilket var OK, men inte mer. Jag upptäckte att backa ur är INTE hennes grej. Hon blev osäker och backar allt annat än rakt. Men, vanlitgvis får hon ju gå ur bak, så, ja,ja.

Vi gick också till round pen, hon älskar ju att bli longerad, så jag tänkte hon kunde göras detta men lös. Men damen rullade sig och i longeringen trycker hon ut inner bog och tittar utåt, så det fick bli lite småträning i linan.


Sen var det Labbis tur, borsta så mycket jag orkade, när krubban var slut var det fullt ös, jag fattade senare varför. (trailern stod ju där, öppen!!!) Långa omvägar runt den i 190. Hon gick i rask takt (jag har kapson med två linor och går bakom) bort till dammen, där ställde hon sig och käkade ljung och gräs, sen efter ca 15 minuter, vände hon abrukt hem i rask takt. Omvägar runt trailer och bråttom in i hagen.


Efter jag gjort i ordning hö mm, kom jag på att jag glömt göra rent Labbis ögon, de var nersläppta på ängen, ner med tuss och en mankam. Juliette bralla runt så fort hon fick se mig, RW hängde på lite grann. Det är underbart med en häst som blir skogstokig glad när man kommer, som ser en som något roligt. Rätt fräckt att stå där med henne i fullt ös runt en och emot en, sen tvärnit och fram för kel. Kors i taket, Labbis lät mig torka ur ögonen och sen fick jag även gå genom svansen med kammen, men det blev mycket gå för mig, då det ska hittas gräs.


Vi kom in vid 19,30 och efter lite fil och mackor, var jag uppe igen och nattade faktiskt hästarna 2 timmar tidigare än vanligt. Jag och Tilda gick och lade oss under täcket och sov sött när Kenta kom....


Får se vad denna dagen bär av.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards