Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Hyllningskalas "my ass"

Av Marie - 24 mars 2009 00:00

Jaha, så i söndags var det då kombinerat kalas för mig och hyllningskalas för Labbis. Dök upp gjorde min far och Ulla-Britt, som hade köpt morötter och  till Labbis, Halvard och Britt, som hade med sig underbara rosor, dock inte till Labbis, de hade inte fått informationen av Kenta, sen kom min bror och Ninne (Theo sjöng på kyrkans barntimma), de hade med sig morötter, snygg i en bukett med svartvinbärspinnar och Theo hade köpt en liten luddig, rosa handväska med en lika luddig liten häst i. Den fick Labbis ha hängande på örat, när vi i samlad trupp tillsammans med hundar och katter gjorde Heden vägen osäker på promenad.


Jag måste gå tillbaka en dag, i Lördags släppte jag ner kusarna på ängen, när RW och Jullan gjort av sig det värsta, drar torpeden i gång, Vingarna (öronen) fälldes ned och jetmotorerna drogs i gång. Labbis drog hela ängen bort , vände framför de andra två och tog ännu mer fart tillbaka, de andra hade inte en chans i inne spår och till råga på allt, hann hon med att slänga upp baken både åt hö o vä o rätt upp, pruttarna sköt över Heden, ändå vann hon. Dock hann hon inte få stopp, utan tog hela backen upp och jag trodde (fullt och fast) att det blir ingen hyllning i morgon (läs söndags), hon kommer ramla i hop här och nu och dö i hjärt infarkt. Men kärringen är seglivad!!


Så tillbaka till kalaset och promenaden. Altt gick hyfsat lugnt till på vägen bortåt, hon skulle dock vara först och hade inte tid att kolla träd, mark gränser och annat tråkigt som vi människor intresserade oss för. Ebba fick rida lite i lugn skritt och solen sken. SEN, skulle vi så vända, efter att 8 händer vinkat till grannen Kalle. Tack o lov för dessa rep grimmor!! Alla hals muskler spändes och Tilda fick hoppa in och hjälpa mig med att dra i grimskaftet med käringen som bara skulle hem, helst i fullt ös. Jag försökte flera gånger att ge över henne till Kenta, men smart som han är, höll han sig långt bak i klanen. Ett ögonblick tänkte jag också tanken om att "undrar om hon springer hem om jag släpper"?. Jag hann i alla fall inte med  i hennes tempo, så jag hoppade upp från en bergknalle och sen sa det KNALL, det gick i rasande fart hem och jag fick styrt in henne i paddocken. När alla andra kommit i fatt, hade jag hunnit släppa henne i min lilla roundpen, där hon både hunnit rulla sig och bocka runt som en tjur på tjurridning.


Men, men ingen är gladare än jag om hon blir 100år!



 
 
Ingen bild

Linda B

24 mars 2009 15:04

Oj, mitt förra inlägg försvann visst! :-/

Vad underbart det där lät! Ser racet framför mig!!

Kram

 
Ingen bild

Jag själv

24 mars 2009 15:14

Kan det vara musli blandningen jag börjat ge med havre i?
Eller kan det vara solen och vår känslor?
Eller är det så att det är "andra andningen"?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards