Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Sååå, då var det fixat...

Av Marie - 10 mars 2009 00:00

Hej alla! Här har ni en mycket gladare och positivare Marie tillbaka!!!


I går gick jag in till chefen och sade upp mig!! Gud vad skänt det kändes, sträck på dig. Marie!!!!


Lugn alla, jag har redan fixat ett nytt jobb, historiskt, första kvinnliga anställde på Motorcentrum här i Trollhättan. Nu ska jag jobba med 7st goa gubbar och köra så det ryker!! Inte heller denna gång lyckades jag jobba med annat än hästar och hästkrafter, men what ever!! Jag kan ju detta och är bra på det jag gör!!


En underbar sak till!!! Jag har ju en period kännt att det är så att Labbis är FÄRDIG, hon är klar att gå över och åka hissen upp till nirvana, MEN, hon har velat mig något, jag har kännt att hon väntar på nått, något hon vill jag ska göra, om det hade med mig eller med oss att göra fattade jag inte. Men i går ramlade poletten ned!!

Jag ska , som jag tjatar på mina kunder om, umgås nu sista tiden, inte bara var där fysiskt, utan lägg ned tid och bra sådan!! I går vände allting, jag kramade om henne efter en timmes kel, borst, godeis och lite på loungen. Hon högg, försökte rymma och allt, men jag var bestämd, jag ska kramas!! Efter någon minut så suckade hon tungt, tuggade och tog fram öronen och slappnade av. Efteråt sov hon en stund i boxen och vid kvällsmaten, KOM HON SPRINGANDE!! Hon sprang i morse och både jag och Kenta känner, vilken annorlunda känsla med henne. Jag sa det till henne också, att ska du leva tills du e 200 år så får vi fasiken se till att underhålla kroppen igen, så hon tränade så fint med mig en sväng i går, från marken. Nu RW och Jullan, får ni vänta en månad, här ska vara kvalitets tid med Labbis! Kenta har lovat att försöka se till att RW rids under tiden!!



Kram alla och ljuset är starkt i tunneln!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards