Direktlänk till inlägg 13 juni 2008

Livet fortsätter. . .

Av Marie - 13 juni 2008 00:00

Var hos stackars Fanny i onsdags. Solregn och Amie var först fram och hälsade, men Fanny skyndade sig och hela kvällen putte hon bort alla som försökte komma i närheten. Jag var bara hennes. (precis som vanligt) Detta blev lite av ett problem, då jag hade med alla verktyg och verkade alla 6 st ston och alla 1-åringar blev verkade för första gången. Bäbisarna var duktigare än mammorna! De har nu blivit ledda och A briljerade med att ta in en och en från hagen i en harmonisk handling. Bilder blev tagna som jag snart ska lägga in!


Tillbaka till Fanny, jag blev förvånad när hon visst, var väldigt ledsen över sin förlorade dotter, men hon var inte lika förkrossad som jag! Hon berättade att fölisen blivit yr och bara ramlade ihop, hon var död innan hon träffade marken. Med den här informationen slog vi fast att det måste rört sig om en hjärnblödning. Hon fick ju ha Vanessa hos sig hela kvällen och natten, hon berättade att alla varit framme och tagit farväl och de hade fått sörja i lugn och ro. För detta vill hon tacka sina förståndiga ägare som ser sådant här med klarsynthet och förståelse.

Hon påpekade att det som tyngde henne mest var att hon skulle gå med alla stona och fölen i ett helt år utan någon bäbis, när alla andra har det. Hon försökte dock stjäla Wadjiahas lille Strauss några gånger, men det gick han inte med på!

Zebbe kommer ner till tjejerna på onsdag och han väntar och längtar.


KATTUNGAR NÅGON??

Mina väninnor som alltid råkar ut för okunniga och icke helt funtade människor har ännu en av dem hamnat i en situation. Båda katt tjejerna i stallet är STULNA tillsammans med 4st kattungar! Det var bara så att tjuven visste inte om de andra 3 nästan nyfödda ungarna på loftet. Så nu bor det 3st bedårande ungar som precis öppnat ögonen inne och får bli matade var 4:e timma! Jag hade tänkt på min semester vecka avlasta och hjälpa till, men med 2st katter hemma har vi inte möjlighet att behålla någon av dem. Hör ni någon som kan tänka sig att bli husse/matte så välkomna att höra av er! 2st är röda, troligtvis hanar, den andra är av en grå nyans med lite brunt i, något mer långhårig än de andra 2.


Glöm inte att föra vidare att det skett vålds handlingar mot hästar i dagarna, både borås och stenungsund i förrgår natt!! Håll koll på era ston!!


Vill ni köpa häst vet ni vart ni ska vända er!! Jag har 3st åringar, 1st 16-åring, en ponny, 11år, 1st fölunge!


kram



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards