Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Marie - 2 juni 2008 00:00

På lördag morgonen bar det av för träning, resan behövde ju inte gå så långt, bara till Ängens gård här i Trollhättan. Birgitta Järnåker hade kommit hit för att ge en clinic. Tanken från ridskolan var väl att människor som var nyfikna på detta skulle få en chans, men intresset var tyvärr inte så stort och i stället blev de neringda av oss galna redan akademiker ridning tokiga. Så de kunde inte annat göra, än att låta oss ta "över" hela clinicen.

Det var Birgitta med sin underbara nordis, Marie med Sixpack, vår tränare Carin med sin Gustaf, Lena med sin dotters Sofie, Emma och Zamora, en tjej från klubben, Cissi med sitt halvblodsto och så lilla jag med Red Wind!

Fast det var varmt gick det bättre än förväntat. Red wind och Zamora fick stå i ett utestall och de blev bästisar, kunde knappt vara ifrån varann.

Jag fick känslan av att alla var lika helnöjda med dagen som jag var!!


Redwind gick kanon och vi fick vår efterlängtade nyckel till piaffen. Vi gjorde en kanon övning som bestod av öppna längs fyrkanten, in i en diagonalsluta, piruett på medellinjen(både i skritt och sista stegen ut i galopp), tillbaka i sluta, byta formgivning, in i snett igenom, halv volt tillbaka till spåret, galopp fattning och avbryt.

En annan övning vi gjorde var öppna längs spåret, in på medellinjen, rakställ, halvvolt till spåret och sluta.

Vi fick med oss att i skritt, skallra i kedjan när inner fram gick i backen och bara av detta kom bogen fri, därifrån trampa i "stigbyglarna" (som inte fanns), sätta energi i kroppen och upp i trav. Jag måste tänka på solaplexus och tänka upp i min kropp. Vi övade också igångsättning skritt/trav upp i min kropp trav och andas ut och ner i magen i övergången till skritt. Inte mer än någon enstaka gång knäppte RW av (går bakom hand). Detta är ju annars något hon gör när hon inte förstår, är trött eller jag begär för mycket. Viloveckan hon haft har gjrot susen och på onsdag kommer Daniel för att fixa bäckenet.

Vi fick jättemycket beröm, både av Birgitta och våra kurs kamrater.

På hemväg fick vi ta en lite längre väg, eftersom det var cruising i Trollhättan.


Söndag läste jag mycket bok och badade Labbis.


Mer kommer senare



Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards