Alla inlägg den 14 november 2007

Av Marie - 14 november 2007 00:00

Idag på lunchen ville jag inget annat än att stanna hemma och rida i den underbara snön som kommit. Nu är det inte riktigt så jag brukar känna och blev väldigt förvånad själv. Kanske är det detta ljusa som drar. Både jag och min granne kanske kan rehablitera vår mörka höst depression!? Väl hemma efter jobbet fick vovvarna på sig täcken, mest för att kunna fästa reflex västar blinkande saker osv. Sen upp på Redwind bettlöst och pannlampa på och iväg. När hon blivit lite varm så tog vi tag i problemet vä galopp. Hon fick fatta vä galopp hela vägen, ibland bröt hon av men fattningarna var klockrena. Sen drog vi ganska full fart och bara det går uppför blir det lite krut i maskinerierna på henne. Ebba och Tilda var helt slut och lilla blinkande Ebba var på hemväg ca 10 m bakom. På vår lilla väg träffade vi Knutte. När han fick syn på den blinkande Ebba sprang han säkert livrädd hela 4-5meter! Han behöver bantas, hur bantar man en katt som e tvilling med katten Gustav?? Väl hemma och iordning igen frågade jag Labbis om hon ville ut. Först ville hon inte, men ångrade sig fort. Hundarna fick stanna i hönshuset medans vi tog en sväng. Hon fick bestämma själv i vilken fart och vart vi skulle. Hon tog en rask skritt promenad runt på vägen med ca 3st godis stopp. Gulle hästen!

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards