Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Marie - 5 oktober 2007 11:54

I veckan har vi grejat lite, det blir mörkt fort, vilket är hemskt jobbigt. Vi har varit med skiten och fått nytt hö. Jag har tränat alla 3 hästarna för hand 2 av dagarna och resterande har Redwind blivit riden, förutom onsdag. I går var en tjej som heter Ellen här för andra gången. Tanken med Ellen är att hon ska hjälpa oss med hästarna och framförallt med >Blixten, som jag har tänkt att skjutsa hem till oss på söndag. Ops alla föräldrar, nu fick ni reda på det! Ni är inte välkomna på kaffe förrän ni accepterat detta så mycket så att jag och Kenta slipper föreläsningar! Ni som har positiva saker att säga kan väl ringa till oss (hela tiden, helst).

Juliette fick i går komma till volten och fast hon aldrig gjort det, gick hon runt på volten i skritt och trav, som att longeras hade hon gjorts för! Vilken pärla till tjej detta är. På väg tillbaka till stallet tog vi trav, som vi brukar, då detta nu förstås bättre, blev det bakutsprång och nära att landa på Ebba Knutsson. När ska hon . . . suck, jag orkar inte ens kommentera! Idag ska jag stressa hem för att duscha, mocka (inte i den ordningen, kanske) fylla vatten, gå med hundarna, packa, göra iordning trailer och åka till Marieberg så fort jag kan. Kenta får vara gräs änkling denna helgen eftersom det är Christina kurs. Tyvärr missar jag grabbarnas after work idag, men livet är hästar och inte sprit!

Vi hörs efter helgen, när jag vet hur brudarna tagit hand om Blixten, han kanske blir uppäten! Den som lever får se!

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards