Alla inlägg under september 2007

Av Marie - 14 september 2007 12:20

I går var jag på kurs med jobbet, det var om garantier mm. Efteråt åkte jag direkt till Kungälv och mötte upp en tjej som heter Matilda, en tjej med väldigt spännande jobb. Hon skulle titta på lilla Smurfan. I hagen hos Zeb och stona fanns Annelie, Leslie var ute och red med Wamos och tagit med Händell på släp!! Efter fick vi reda på att det hade gått bra! Vi gullade lite med allihop och när batterierna är uppladdade kommer kort! Jag fick några riktigt bra på Annelie och Zeb. Klockan gick och det blev rätt sent när vi väl kommit ut till Smurfan, Ofelia, Carmen, Pinoccio och Tintin. Smurfan fattade tycke för Matilda och Ofelia, pansarvagn gjorde som vanligt sitt bästa för att stå i centrum. Alla ni som är intresserade av en ovanlig häst på alla sätt; Hon är nu till salu!!! Jag åkte tillbaka till Annelie när Matilda lämnade och kolla på Rasmus som troligen har en hovböld, som inte riktigt vill komma ut. Xerez har verkligen mognat i sitt utseende och visade upp att matte allt kunde göra saker nu som var omöjligt för bara någon månad sen! Härligt att se så äkta villkorslös kärlek mellan häst/matte!! Hemma fick jag på proppen för halmen varit svår att mocka i.

Av Marie - 11 september 2007 20:03

Idag var jag efter jobbet och hämtade Tildas medicin, sen var det mockning i ilfart för att när Kenta kom hem åka med skiten till hö gubbarna, med oss hem fick vi en stor rundbal halm. Vi fick inte på taket på kärran ordentligt, Kenta "du får inte köra i 90km/h hem, tänk om taket ramlar av". Det gick bra och hemma var vi trötta, hästarna fick käk tidigt och kudden mjuk. . .

Av Marie - 10 september 2007 18:35

Kenta var ju ledig idag, han åkte med Tildisen till "farbror" (tant) doktorn i Gullbringa. Hon har haltat mer eller mindre i några veckor och varje gång vi sagt att vi får åka, har hon slutat halta, samma sak i dag. I morse haltade hon och när Kenta och hon anlänt till veterinären så fanns det ingen hälta. Röntgen gjordes och visade en inflammation, som resulterade i rimadyn 3 veckor och glykesemin (hur det nu stavas) tabletter. Efter inrådan från mig kollades även ögonen och visst, här fanns början till grå starr. Men med sina 9år är detta normalt och det görs inget. Får bara hoppas att det inte blir jobbigt för henne.

När jag kommit hem från jobbet tog jag och Redwind ett träningspass, med Kenta som åskådare. (jag ville ha kritik, mem det fick jag inte, pga att det skulle gullas med hundar och katter). Redwind sköter sig fantastiskt, har anammat Marie (eiram) tips och ideer om finslipning och analys, vilket jag har jättesvårt för!!!

Labbis berättade bestämt att "jag ska inte ridas idag, bara så du vet matte!"

Det är skönt med djur som pratar klarspråk!!

Av Marie - 10 september 2007 11:55

Både jag och Kenta jobbade i lördags, efter det var gjort grejade vi inne, fick iordning på vardagsrum osv.

I går vaknade vi tidigt och började städa upp lite, när information kom om att farsan och Ulla-Britt skulle komma, blev eld i röva. Fram till kl.13.00 var det fullt ös, med damsugare och dammvippan. Kenta har inte lurat någon på länge som alltid gjorde förr, så när han lurade i pappa att jag hade varit med på TV i Idol och sjungt Håkan Hellströms "känn ingen sorg Göteborg"  var det jättekul och se pappa, när han gick från förvåning- skratt- generad- förfäran!! När dom hade åkt, började Kenta greja med riset från eken och jag och hundarna tog en sväng med Redwind. Det blev ganska lång skritt runda i backar först, med trav och galopp runt grannarna på vägen, Johnny som låg under sin pick up, höll på att skita ner sig när Ebba glad i hågen "Kolla, han känner jag" springer i full fart ner för backen och under bilen, fram till Johnnys ansikte och säger "Hej". Jag skämdes lite att jag inte fick stopp på henne och han i panik reser upp huvudet och nästan slår i bilen han är under!!!! Men han är underbar och när han sansat sig, skrattade han gott! Rundan gick vidare och utanför Bengan gjorde vi en klockren piaff i några steg och vidare ut på ängen. I full galopp bar det av och för första gången hängde inte Ebba med, hon låg 10m bakom och Tilda 20-30m bakom med tungan till Kina. I rasande fart åkte "dra på skorna" av men det var det värt, så roligt som vi tyckte det var! När vi kom hem, var vi trötta så Kenta fick rida Labbis, han fick i uppdrag att hämta hem de förlorade skorna, vilket han klarade till 50%, då "det varit så roligt att galoppera på ängen, så det fanns inte tid att kolla efter den andra skon". Så det fick fyrhjulingen hjälpa mig med senare. Juliette fick också komma ut och blev lite borstad, verkad och komma ner och kolla på huset en sväng.


Som kanske framkommer blev det ingen visning på Ellington, denna person som var så intresserad hörde varken av sig på Fredagen som avtalat eller någon annan dag!


Goda nyheter är att Carola ringde på Lördagen och meddelade att hon skulle bli Chopins nya ägare!! Jättekul, då kommer han att bo bara några mil i från mig, så man kan hälsa på och han kommer till människor med mycket hästkunskap, hjärna och hjärta!!! 

Av Marie - 7 september 2007 16:15

Hela veckan har varit ett snörvlande och dyra papperspengar, äntligen har jag smittat min man!! Nu ska man tycka synd om honom, medan när man själv var som sämst, så sa han: Nu får rycka upp dig, så farligt är det inte!

Jag har varit redig och ridit båda hästarna nästan hela veckan, tyvärr har Juliette inte fått så mycket som jag skulle velat, men, men! Idag ska de allihopa slippa mig, jag ska in och kolla på Håkan Hellström! Kenta säger att vi sjunger lika falskt bägge två!!

I morgon ska vi på möte här på jobbet mellan 8-12, inte så jättekul! På söndag ska jag visa Ellington för en tjej från kalmar!!



Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards