Alla inlägg under maj 2007

Av Marie - 18 maj 2007 06:42

`Har inte haft tillgång till dator på en vecka, varit i Kungälv hos Juliette. Hon har kommit in från flocken och jag har lett henne, lyft hovar och bara varit. . .

Idag Fredag, kommer hon med lastbil hem!!! Det är fjärilar i magen, kan jag säga.

Igår fick både brorsan och farsan komma hem för att flytta el och bygga box, det är bara att få dörren till 2-delad kvar.

Redwind är uttråkad och behöver göra något, men hon får allt vänta. . .

Av Marie - 9 maj 2007 21:36

Stack till obs och köpte fler säckar murbruk samt en party tält att ställa över bygget, fick gjort ordning en laddning innan Kenta kom hem. Sen hände det inte så mycket mer än att blanda bruk- sätta plint osv. Vi hann lite mer än halvvägs, resten tar vi i morgon

Av Marie - 8 maj 2007 12:11

Äntligen kom dessa förbannade vindskivor på hönshuset upp! Men inte utan smärta! Kenta fick ena på armen och han råkade trycka mitt ben emot den vassa plåt kanten. Skitkul!!


Fick fixat lite med sockeln till höförrådet och ut en sväng med hästarna, idag fick Labbis vara handhäst. Tog en sväng på plan med Redwind efteråt. Träna i kapsonen enbart.



Av Marie - 7 maj 2007 22:30

Idag efter jobbet tog jag och ringde min goda vännina Marie i Vänersborg, vi satt och pratade (mest jag som vanligt) i över en timma. Till slut bad jag henne komma hem!

När hon dök upp red jag båda hästarna lite (Marie provade Redwind) och fick klart för mig vad som blir fel. När jag rider barbacka, spänner jag omedvetet insida låren vilket gör att båda hästarna bromsar upp. Labbis har en svagare höger bak och Red wind vänster.

Jag sätter mig omedvetet i en sluta sits på volten och framförallt i höger varv.

Jag behöver rida Redwind i friskare trav och träna Labbisen från marken i kapson. Gud vad bra det är med kompisar och deras kunskap!!

Godnatt!

Av Marie - 6 maj 2007 20:39

Jag fick övertalat Kenta att gjutningen var brådis! Sagt och gjort, iväg till Cheapy och handlade 17 st leca block och massa säckar murbruk. (vilket vi fick köra tillbaka och köpa mer av)

Rakt och så där blev det väl inte och när grannen Kalle kom med blandaren fick han mig att börja om och göra det riktigt. . .

Svärmor Aina och hennes Zigge kom förbi på en fika och Orvar fångade en näbbmus och en koppar orm, som Kenta fick räddat! Igår kom han ju hem med en stor sork!

Trött i ryggen och helt slut!

Av Marie - 5 maj 2007 18:39

Idag hade vi möte på jobbet mellan 8-10,30 sen var det fartdåre till Cheapy för o kolla priser på leca block och bruk. Men jag vågade inte köpa något eftersom jag inte sagt till Kenta.

Hem och hann klippa gräset, kapa och måla vindskiva samt städat upp vid hönshuset tills Kenta kom hem.

Vi hann med att hämta telestolpar och lägga vid ny grusplan samt gå en lång promenad med hästarna och hundarna.

Jag tyckte <Kenta kunde longera Redwind men det var nog tur att jag gjorde det istället, JÄDRAR vad piggelin hon blev, varv efter varv i fullt ös, med bocksprång efter bocksprång. Där gruset var lite lösare, fick hon jobba hårt för att inte lägga sig ned. Varför i hela friden kom hon intepå att "om jag galopperar kort och sätter under mig bak, får jag bättre balans"??

Men jag vet svaret: Det klarar hon inte för hon har inte den styrkan i galoppen ännu.


Kenta satt kvar vid datorn när jag slocknade vid 22,00- tiden

Av Marie - 4 maj 2007 22:30

Efter jobbet idag, fick jag äntligen fram plattan bredvid hönshuset som ska bli grund för nya hö förrådet.

Hade en säck finbetong hemma som jag lagade skarvar med men den räckte inte riktigt. Får se när pengarna kommer så vi kan starta på allvar. Kenta stackarn har ångest över allt som ska bli gjort och var väl inte jätteroad när jag sa att vi skulle ut och rida. . . men som vanligt var det skit kul och han var nöjd över turen. Kenta och Redwind var heta på gröten och jag och Labbis tog det ganska vackert. Hon känns inte 100% ren fram, men om jag känner rätt är det mest att det är lite hårt på vägen för henne nu.


I säng som vanligt alldeles för sent.

Av Marie - 4 maj 2007 22:03

Efter jobbet idag, fick jag äntligen fram plattan bredvid hönshuset som ska bli grund för nya hö förrådet.

Hade en säck finbetong hemma som jag lagade skarvar med men den räckte inte riktigt. Får se när pengarna kommer så vi kan starta på allvar. Kenta stackarn har ångest över allt som ska bli gjort och var väl inte jätteroad när jag sa att vi skulle ut och rida. . . men som vanligt var det skit kul och han var nöjd över turen. Kenta och Redwind var heta på gröten och jag och Labbis tog det ganska vackert. Hon känns inte 100% ren fram, men om jag känner rätt är det mest att det är lite hårt på vägen för henne nu.


I säng som vanligt alldeles för sent.

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards