Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Marie - 3 maj 2007 21:46

Idag fick jag äntligen ridet!!

Först stack jag ut en sväng med Red wind på släp, lite brall blev det på traktor vägen, fick ridet Labbis i lite slutor i trav och när vi kom tillbaka fick Labbis gå på gräsmattan medan jag tränade redwind på min nya grusplan!! Hon funkar fint i sluterna och öppnerna nu, ttraven blir ju lite tungt för henne men hon kämpar på, det är ju inte lätt när man har 150kg övervikt att bära på! Men hennes utspel med brallningarna som kommer så fort mina vikter och hjälper liknar en galopp fattning förstår jag inte. . . Bad henne om ganska mycket samling precis intill piaffen och idag för första gången visar hon lite stress och försöker komma undan lite grann, gick ner på backen och bad henne igen, DÅ SLOG HON MOT MIG! Aja baja!! Efter vi blivit kompisar igen och jag bett henne om ursäkt för att jag krävde för mycket var hon allt sur en bra stund på mig! Men senare på kvällen var det glömt! Tur att inte alla hästar är så långsinta som Labbis!

När Kenta kom hem var det bara att sätta sig i bilen och köra skiten till bonnen och som vanligt blev det en lång pratstund!! Väl hemma igen var vi helt slut!

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards