Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Marie - 27 mars 2008 00:00

I går sken solen efter jobbet och jag hade lovat RW att det var hennes tur, Labbis fick till sin förtjusning följa med husse, matte och hundarna i snö fall så tätt så man inte såg 1m framför sig i Måndags e.m

RW var stolt och glad men samtidigt orolig över att lämna höet som jag lagt in en stund tidigare. Väl iordning var det ingen tvekan på att damen ville ut en sväng! Jobbigt med en häst som är ömfotad i huvudet! Vi gick på mjukt packad snö varvat med blöt väldigt mjukt grus och slask, ändå är hon som en pinne och kan inte gå rätt. Valde därför ut på ängen och där blev det fart värre! Det var tungt för damen att gå i denna snön upp till knäna men vi tog det lugnt, hon travade när hon själv tyckte sig orka. På väg hem på det vanliga stället var en grästuva under snön farlig som attan, allt för att ladda inför backen och raksträckan hem i galopp. Jag tänkte ta tag i den här energin och göra något kul med den och i stället för att begära höger eller vänster galopp med resp tygel, lirka jag med båda och aktiverade båda bakben med skänklar och vad jag såg i skuggan bredvid oss så gick det nog faan i terra terre!!! Jaha, det var mitt slutgiltiga mål med denna häst, vad ska vi göra nu!? Skämt åsido, det var roligt att testa!

Nu ska vi testa detta under mer ordnade former och öka på samlingen lite mer i piaffen och se om gumman är stark nog till levaden. Det är nog bara jag som ska komma på hur jag ska förmedla detta genom mina lemmar.


Idag är det Labbis tur att få sig en skön promenad efter jobbet!

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards