Direktlänk till inlägg 19 april 2008

Efteruppdatering helg bravader

Av Marie - 19 april 2008 21:13

Förutom rymmande två åring kom Orvar sent in på fredagskvällen och var blöt på ryggen, tanken slog mig med en gång att han råkat ut för något. Men då alla tjatar om att vi oroar oss för mycket om våra djur och att vi i stället för dem borde fixa fram ungar så, försökte jag lugna mig och ta det som en annan person skulle gjort. Dock fick jag fram en handuk, för jag tänkte inte sova i samma säng så!

När jag sen tog upp den högt murrande mammiga katten i famnen, såg jag då ett ganska djupt jack i hö höft, medans jag väckte Kenta (som lagt sig, då jobb lördag) uppför trappen hittade jag mer små sår. Tände lampan så Kenta verkligen skulle vakna! Så han kunde hjälpa mig att kolla. Lille Orvar tyckte om uppmärksamheten men det gjorde för ont för att låta oss titta. När vi dock såg att det inte forsa blod, inga skador i ansiktet eller mer, fick han som han ville och lommade in i sin garderob för att sova. På lördags morgonen diskuterade vi olika händelser och jag lyssnade på Kenta, som trodde att han nog fastnat i taggtråd, medans jag trodde räven försökt ta honom. Senare hade jag fler på min tro och detta är vad jag fått till mig.

På em skulle vi då åka till Rörtången med ved åt Kentas brorsa i försenad 40-års present (han blev faktiskt jätteglad) så hade Orvar precis gått ut en stund. Han var väldigt trött. Jag gick förbi honom på vägen och bar med honom in och under denna lilla stund så ser jag hur ena tassen, nej, benet bara svullnar. Kenta och jag undrade nu, huggorm eller geting. Han blev trött, men det verka inte som han skulle dö. Vi fick ta en chansning och åka i alla fall.Som tur var när vi kom hem var han piggare och i dag (måndag) är tassen som vanligt.

Orvar klumpfot  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards