Alla inlägg den 18 april 2008

Av Marie - 18 april 2008 00:00

Kom hem på lunchen, slängde in hö och ropade, gick till brevlådan med hundarna och vände om. När jag återvände till hästarna fanns det bara 2 hästar och 3 hö högar. Hade den gamla saknas hade jag inte tänkt mer på det, men det var lillan som inte kommit. Snabbt ner i hagen och ropandes, fick ett svar långt bort i från och de värsta tänkbara händelser spelades upp i mitt huvud. Lång därborta såg jag henne springandes. På något sätt hade hon tagit sig genom vårt staket men även hamnat bakom det gamla får stängslet som tillhör grann marken ca 1m efter vårt staket.

Sprang allt jag kunde och kom på när jag kom fram att varken grimma var medtagen eller elen var avstängd. Fick ta tröjan för att få av tråden med ström i i hörnet (inga hål fanns någonstans). När jag väl löst denna uppgift och på väg att bryta mig genom får stängslet så ser jag ur ögonvrån hur hon sticker bort från mig, ner i den branta backe mot bäcken och samtidigt som jag kan skrika och gör det dyker hon upp på andra sidan får nätet uppför backen och mot vårat (fortfarande på fel sida vårt staket). Jag fick springa igen, tvärsgenom hagen och fram till en öppning jag fixat för rymmande hästar och in sprang hon.


Efter jobbet när jag svänger in på gården står grannen vid stallet. Längre bort ser jag hans hund. Jag stannar, går ur och frågar om han rymt ännu en gång till hit? Ja,visst e han rolig. Jag satte mig i bilen igen och körde till huset.

Ganska irriterad gick jag ur bilen och ser den lilla (den numera jä..la hästen) gått ur hegen igen! Ner och försök till lock och pock- ingen repons-gräs.

Tänkte att då ska hon få. Öppnade till gräsmattan för de andra två hungriga pållarna och herregud vad ledsen bäbis blev. Efter en liten stund fick hon springa in till de andra.

Satte igång med mockning och när Kenta kom hem hade hon gått ur igen. Vi tillfånga tog henne och stod bredvid, när hon igen försökte!!

Nu gick vi bärsärkar gång på eltråden och gjorde så till solen gick ner och vi inte kunde se mer.

När jag kommer hem i dag ska jag byta tråden!


Tja

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards