Alla inlägg under juli 2007

Av Marie - 9 juli 2007 00:00

Idag kom Maria, för Labbis andra massage. Labbis hade troligtvis spänts sig i regnet trodde vi först, hon var väldigt spänd och hade ont hö sida korset och vä sida, lite i hals men också bog. Det gjorde jätteonte stundvis, tyckte hon. När det sedan var min tur (detta vet inte Kenta, oj då, nu vet jan nog. . .) förstod vi vad Labbis hade fått ont av, jag hade samma!! Härligt att få bevis på bevis att våra nära och kära alltid försöker ta allt ont på sig, för att vi ska slippa, både fyssiskt och psykiskt. Men skönt var det att få bort det onda! Kenta hade glömt av att Maria skulle komma och åkt förbi cheapy på väg hem, jag fick hållt kvar Maria till sista sekund, han somna som vanligt på bänken.


Chipp!

Av Marie - 8 juli 2007 00:00

Jaaaa, som för alla andra har det regnat, i regnet var vi och hämtade en dörr som vi fått av vår underbara granne, Johnny grävare, Kenta hävdade när vi kom hem att det var fel på tumstocken, den mätte fel! Försökte förklara att det måste varit han själv som mätt fel, men nejdå!! Karmen till dörren vi fått passade i alla fall inte, men genom att ta bort den del på karmen där gångjärnen satt och sätta dom direkt på höförrådet så passade allt med lite raspande med hov raspen och hackning med kniven, som vanligt, FINNEMECK PÅ HÖGSTA NIVÅ! Efter att haft upp och ner dörr j..eln 4 gånger sitter den som ett smeck. Detta är teak dörr och vägde bly, men bara jag fick hetsat upp Kenta tillräckligt varje gång så han fick lite aggresiv adrenalin, blev han stark som hulken och jag kunde slappna av lite (behövde inte ta i så jag dog). Hästarna fick varsin bal hö och nytt spån, vilket resulterade att dom lataste (Juliette o Redwind) låg ner och åt!!  Ebba har en längre period varit inne i en pappa period och är så gnällig så jag tror jag smäller av. Tilda och Ebba hade med Linda varit och badat i älven i fredags.


Av Marie - 7 juli 2007 17:50

Har varit i Kungälv. . .ovanligt en lördag!? Men faktiskt mest i Sårby! Vi fick verkat "lillebror" (Pinoccio), utan grimma eller nåt, samt TinTin och Elina. Amie såg lite smal ut för att vara högdräktig, men indikerar och säger att det allt finns ett litet hingst för därinne, hennes Caramia diar fortfarande och henne fick vi grejat med fötterna för första gången! Smurfan filade jag lite på och sen fick Annelie för sig att vi skulle ta lite på Ofelia också!! Att hon var så duktig på att stoppa pansarvagnar, visste jag inte!!! Fick se Evas lille kattunge också, den var för go. Sen skulle jag åka hem, var meningen men stopp hos stona och Zebbe blev det ändå! Han e bra cool den hingsten, jag tror faktiskt inte han skulle släppa in en obehörig människa i den hagen! Han kommer direkt och kollar att jag e jag och frågar efter vad jag ska göra, när man gått genom alla lukter jag har på mig och han bestämt sig för att det e lugnt släpper han en förbi! Fanny blev så glad och se mig! Jag fick inte ta ett steg i från henne, satt mest på huk med hennes vilande hövve på mitt, detta är livet, råkade bli kvar där med kameran i 2 timmar, Ops! Sen när jag skulle gå, hade jag Fanny och Zebelina i släptåg, Lillan var hungrig och mamma vägrade ju stanna, då går den lilla rackaren upp på bakbenen på Fanny, biter tag i ryggen och traskar med så!! På bakbenen! Skit att jag precis fått stängt av kameran! På återseende!

Av Marie - 6 juli 2007 17:25

Har inte hänt så mycket senaste dygnet mer än att jag känner mig som ett ut sketet russin! 3 veckor kvar till semester!

Lägger lite bilder på årets bäbisar, Ellington, Zebelina, Madonna och den prickiga utan namn!

Av Marie - 4 juli 2007 00:00

I morse hade han ätit riktig mat och tempen var nere på 39,4 grader. Kenta stack från jobbet och åkte för att hämta honom, detta var inte poppis kan man säga!

För mig var dagen intensiv och stressig! När jag kom hem gjorde jag inget alls, satt vid datorn lite. Under tiden hade Kenta mockat, gjort ordning vattnet och borstat alla 3 hästarna!! Han var på väg ut med Redwind när jag kom upp och jag sa det att Linda har redan varit iväg, men rid Labbis om du vill, sagt och gjort, Kenta red Labbis, vi följde med allihop, Tilda, Ebba och jag. På vägen hem gick alla tre djuren som hundar, efter mig och Kenta som plockade blåbär och vild smultron. Ebba och Tilda kan plocka själva men är för lata och Labbis ÄLSKAR blåbär och hallon, men det tar en stund innan man får något själv!

En arg Orvar är mycket upprörd över att inte få gå ut! Annars allt lugnt!!

Av Marie - 3 juli 2007 00:00

Imorse vaknade vi innan klockan av det kraftiga regnet, Kenta sprang ner och öppnade dörren för Orvar, som hade lagt en mus till oss utanför, Orvar ville inte komma in i går kväll, trots Kentas i härdiga visslande. Tänkte inte mer på detta och somnade om. När klockan senare ringde undrade jag lite varför Orvar inte kommit och lagt sig hos mig som han brukar, gick en sväng i huset men såg han inte, han låg nog i garderoben, som han ibland gör. Senare ringde Kenta till jobbet och sa att Orvar var inte sig själv, han hade lagt sig uppe i "kattrummet" på golvet och bajsat inne (vilket han aldrig gör, han ska ut för sådant!) och han ville inte ha maten! Jag sa att vi får be Linda kolla när hon kommer på lunchen, vilket hon gjorde. Då låg han kvar där uppe och ville inte se åt maten. Jag ringde djurklinker här om kring men som vanligt kunde ingen hjälpa en. Jaha, bara att ringa dom underbara på Gullbringa och åka de 7 milen. Ingemar, min kollega, var så gullig och kom in tidigare. Hem och hämta katten, han spann bara han såg mig och sa att det är bra att det ska bli bättre, mår inte så bra. Han gick självmant in i buren och iväg. Väl framme stod veterinären (ej Elizabeth) och väntade på oss. Hon hade lite svårt med att höra lungor och hjärta, eftersom Orvar spann högljutt. Tempen togs och OJ, 40,7 grader. Dom skulle sätta in dropp, ta blodprov och ge han antibiotika och jag fick gå utan Orvar.

Då tog jag en sväng hem till farsan, lite (för lite) kaffe och torra bullar. Fick honom att gå med ner och kolla på ostindiefararen och sen var vi på utställning om hur Oscars ska se ut.

Väl hemma dödstrött!

Av Marie - 1 juli 2007 00:00

Idag bär det av till Kungälv och Annelie med alla hästarna, ska verka nordsvenske Tjatse och hälsa på fölisarna, såklart gossa med Zebelina. Borba och Leslie Desmond är där också, så lite kikande på detta blir det nog med!



Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards