Alla inlägg den 5 december 2008

Av Marie - 5 december 2008 08:33

Sitter med fjärilar i magen, vet inte vem eller vad som skickar dessa känslor, men jag måste få ut dem!!


Jag älskar min man, tack Kenta för att du finns i mitt liv och håller ordning och reda på mig!!


Jag älskar min gamla Labbis (nu blir jag tårögd), Tack gumman för allt du lärt mig och hoppas du orkar stanna kvar ett par år till!!


Jag älskar min underbara Juliette med sina långa ögonfransar, glada sätt och kloka skalle. Tänk vad roligt vi ska ha tillsammans i många decennier.


Jag älskar min Redwind, utan dig hade livet varit mycket besvärligare, nu får du bli frisk så vi kan göra levader i februari på Bent kursen!


Jag älskar min Matilda, du är helt outstanding, ingen är så rar och klok som du, hoppas att du finns hos mig länge till!!


Jag älskar min lilla Ebba Knutsson, utan ditt sätt hade vi haft det alldeles för lugnt och skönt, du har verkligen bra hand om katterna också.Puss


Jag älskar min Orvar, min gosiga, kloka katt som alltid ställer upp på allt! Håll dig borta från räven!!


Jag får väl erkänna att jag också älskar min lille Gizmo, ibland är han faktiskt snäll!


Jag saknar vår Trixie, jag saknar vår Knutte. Jag saknar Librezze och Ica.

Jag saknar också Botvid som jag inte lyckades rädda livet på, tänk att en själ kan bränna in så på bara ett halvt dygn som vi fick ha honom hos oss.

Jag tänker på (och saknar) vår Winnie, var är du? Blixten, Caramia, Hendell, Chopin, Leo, Maggan, Smurfan och alla andra små själar. Men jag vet att ni har det bra och jag är bara självisk.


Innan jag nu kommer in på negativa saker som ploppar upp så avslutar jag här med att säga:

Tack alla vänner och familj som finns för oss! Både levande och döda.


//Marie




Av Marie - 5 december 2008 07:31

Hej på er!!


Jag har ju berättat om RW och hennes tillstånd. Efter vår underbara massör var här ringde jag i stället och boka tid hos en veterinär jag litar på och som man kan prata med, Anna Rudbäck. I går var det dags och med min köra häst i transport nervositet, fick jag Kenta till att följa med och lasta kl.17,00 (vi hade tid på tjörn kl 19,30). Resan dit gick bra, på Tjörn och framförallt på Sundsby gård var det isgata, men tack Hyundai för era super bra santa fe bilar!!

Nog om det, vi anlände ( i gooooooooood tid) och fick chans att prata med trevligt folk, köpa dyra bullar och blommor av Annas dotter samt fick mig inte en utan 3 rejäla köft smällar av RW. Hon är ju så lätt att ha med överallt, men när hon är stressad så ska hon buffas, och det kan jag lova att hon gjorde. Jag sitter här med en väldigt öm vänster kind!!


Så var det dags och vilken skillnad på kunskap, kund känsla och effektivitet!! Anna kolla hjärt och lungljud med en påse över RWs näsa, sen fick hon bli longerad i ca 10 min (vilket de inte tog betalt för, som Ale). När hon fått upp flås, räknade de andetag och hjärta o puls.

Anna sa det jag vet, (som inte ale trodde på) den här hästen har en bra grundkondis, det är något fel på andningen!


Sen fick hon lugnande, (sprutan gick inte jättebra att sätta, Kenta fick hämta godis, då gick det bra). Sen var det ner med kameran och kolla, hon hade inte mycket slem, vilket är bra. Men blodådrorna var väldigt framträdande vilket indikerar på att hon får anstränga sig vid andning.


Kortison, återbesök om 2 veckor blev domen. (Inte boxvila 2 veckor och Butta, som Ale gärna ville). Jag får rida henne, men hålla koll på gränsen för henne, så jag inte överanstränger henne. RW fick mycket beröm, både för sitt sätt men också för att hon var fin (o söt). Tänk vad löjlig man är, det är värre än om man hade haft ungar och folk berömt dessa. Men man blir glad och stolt.


Ja, vi får se vart det bär av, men vi ska nog lösa detta.

Idag är det bowling och mat med jobbet, sen i morgon och söndag blir det min kurs jag ska hålla på Marieberg. Snart är det jul.

Presentation

Omröstning

Döper du dina bilar?
 Ja
 Nej
 Vaddå, det är en bil!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards