Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Det börjar närma sig Bent kurs

Av Marie - 29 januari 2008 09:16

Idag Tisdag kommer en tandläkare till Marieberg, han ska få titta i mina pållars trutar. Det blir att åka idag, torsdag och fredag. På lördag är det då Bent kursen!! Jag är faktiskt inte alls nervös, fast jag kanske borde. . .

I lördags började jag kanske inte åt rätt håll, jag tog in RW i duschen och skulle tvätta svansen, hon hoppade runt lite men det var ändå rätt ok tills, det vita skummet börjad komma rinnande under magen, då blev det piaff och levader hela tiden, var rätt snabb med att skölja ur och befria henne från denna hemska upplevelse. Med en gång efter skulle jag rida, tänkte jag, men efter dusch upplevelsen ville hon inte gå ner i gången mot den igen, det krävdes lite övertalning. Väl inne och själva i manegen gick det hyfsat bara jag struntade att inte korrigera henne i spök hörnet, men jag tröttnade och korrigerade (typ) slagsmål en bra stund innan hon kunde stå still.!!

Försökte med korta galoppfattningar, gick väl så där. . Sen kom Jenny och Jaggan in och longerade samtidigt som Laila och Avans kom, för att i nervöst tillstånd kontrollera allt innan Bent kursen. RW blev lite (mycket) kär i den stora Avans och jag och Jenny fick skratt salvor i en hel kvart, Laila märkte inget, hon var för upptagen, men allt (jag menar allt) som Avans gjorde, härmade RW. Så när Laila satt och smackade Avans i piaff, så gick RW i piaff, sen blev det dags för galopparbete och RW fattade enormt kort och uppåt gående galopp!! Jag och Jenny bara skrattade, vilket jag fick göra efteråt också när jag pratade med Laila och hon sa "ja,ja, det ser jättesnyggt ut, men jag vet ju att han fuskar, för mycket skjutkraft och för lite bärkraft, Bent kommer slå ihjäl mig"

Stackarn, hon är jättenervös, men jag är lugn. . .

Efter att varit borta hela helgen har Kenta hunnit med mycket, förutom att jobba med träden och paddocken har han också varit på väg att sälja mark till grannen och han har lagat katten.


Jag hoppas att jag såg fel, men Juliette hade en grå hinna över båda ögonen, kan förklara hennes konstiga beteende. . .


Hörs. .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards