Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Helgen närmar sig

Av Marie - 25 januari 2008 08:06

Idag är det fredag och vägen bär till hästarna efter jobbet. I morgon kl. 10,00 ska Challe gå på en transport för att åka till sitt nya hem i Skene. Det är en välutbildad familj han ska till där matte jobbat med mjölkkor i många år. Hemma hos dem ska han dela kärlek med kaniner, katter och får. Jag tror det kommer bli jättebra! Det som är problemet är nog lastningen. . .


Det skulle ha kommit en trevlig tjej från Kävlinge på söndag för att titta på Madonna, men hon avbokade igår, redan köpt en häst. . suck! Jag har inte bråttom alls med att hitta hem till bäbisarna än, absolut inte till Zebelina ;-) men Carmen behöver verkligen komma till någon snart!! Hon bara skriker på en när man är där, och ingen annan ska ha uppmärksamhet, mer än hon.


Juliette skrämde skiten ur mig i onsdags, kände att fast det var mörkt och regnade var jag tvungen att åka in och fjäska, för jag är inte populär!! Efter jag banat mig väg förbi, Amie, Carmen, Turfan och Beuty började jag kalla på henne, fick springa tillbaka till hallen och kolla, där stod bara Vamos. Tillbaka ut till hö binge 2, där var resten av gänget, ingen Jullan. Kollade ut över ängen bakom, nej, kollad andra ängen och försökte se ända till älven, nej. Nu var jag desperat i tonen och på väg att ringa Anneli, det måste hänt något. Kastar mig runt för att springa till bilen, då ser jag en skugga på ängen mot vägen och där går hon, alldeles ensam och tuggar frenetiskt på det lilla gräs som växer mellan de isiga vatten pölarna. Jag rusar ut till henne, så gott det går på frusna tuvorna, trampar snett 20 ggr och hamnar i pölar. När jag kommer fram till henne är hon så i sin egen väg att hon hoppar till när jag sätter mig på huk vid henne, sen luktar och snosar hon lite på mig och fast jag sitter och bedyrar min kärlek för henne, återgår hon till det kalla gräset. Jag står där som ett dumt fån och inser att hon vill inte ha mig där! Jag vänder och hon ger mig inte ens en blick. Tillbaka till de andra och som för att trösta mig kommer hennes mamma emot mig, lämnar det goda höet och lägger sig vackra huvud i min famn. Lilla syster kommer snart efter och står bredvid och bara är. Efter en stund är det hög tid att åka. . .


Det där var lite väl djupt och sorgligt, Blixten mår bra! Han rids av en liten duktig tjej som heter Karin, hon har en ponny på Marieberg som varit lite krasslig, hon är jättelycklig över att få rida honom. Hon var jätte skeptisk första gången, men blev glatt överrasskad, jag tog åt mig äran!


I morgon kommer vår underbara vän Daniel hem och ska hjälpa Kenta och Johnny med träden och paddocken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 april 2011 18:28

Tjaba alla! Här på min blogg har det varit tyst och lugnt, lite tvärtom emot var det är! Labbis har varit hos tandläkaren, inga lösa tänder ännu. Dock har hon börjat få fickor/plats mellan tänderna, vilket vi alla får mer eller mindre, detta gör at...

Av Marie - 30 januari 2011 20:29


Då man inte är hemma måndag-fredag, ser bara sina hästar lite snabbt kl.06,00 när de får frukost, Kenta släpper ut dom och sen när man kommer hem är det mockning osv som gäller. Så är det underbart när helgen kommer och även om man inte är med dem he...

Av Marie - 22 januari 2011 13:01

Efter att varit sängliggande i feber och hosta i 3 dagar för andra gången i Januari månad och bara kunnat se att solen lyser genom fönstret så känns det underbart och befriande att kunna gå ut (bara kunna gå igen!!).     Då årets första Christo...

Av Marie - 12 januari 2011 17:04

Sitter och undrar över denna vinter, ska den någon gång ta slut? Jag har i alla fall dåligt med energi (och hö!!) kvar. När jag slutar jobbet tidigt, är jag hemma vid strax efter 16,00. Ge hästarna en tuss, in till hundar och katter, en kopp kaffe, l...

Av Marie - 12 november 2010 18:12

Bloggandet är nog inte riktigt min grej, orkar inte längre. I början var dett så lätt och roligt, men nu känns det som att man väljer andra saker i stället....   Men en liten uppdatering kanske är på sin plats. Fanny har funnit sig till ro här he...

Ovido - Quiz & Flashcards